چند میلیون ایرانی از راه زمینی به کربلا می روند؟

چند میلیون ایرانی از راه زمینی به کربلا می روند؟

به گزارش آنلاین از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برآورد حضور بیش از چهار میلیون و 90 هزار زائر در مرزهای جاده ای. در راهپیمایی باشکوه اربعین حکایتی از امسال وجود دارد.

وی افزود: بر اساس مدل های پیش بینی، سهم تردد از پایانه مرزی مهران از کل زائران 45 نفر، شلمچه 26، خسرو 15، چذابه بر اساس داده های دریافتی از سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راه های کشور است. 9.5، باشماق و تمرچین به ترتیب 2 و 2.5 درصد خواهند بود.

امانی با بیان اینکه پیش بینی های مذکور با فرض باز بودن 24 ساعته مرز خسرو انجام شده است، ادامه داد: در صورت کاهش زمان عملیاتی شدن مرز خسرو به 12 ساعت، رغبت زائران برای بازدید از مرز مهران است. افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شلوغ ترین زمان حرکت پنجشنبه تا شنبه (صفر از ساعت 10 تا 12) و شلوغ ترین روز بازگشت از شنبه تا دوشنبه (صفر از ساعت 19 تا 21) است، افزود: شلوغ ترین زمان حرکت برای همه تعداد ناوگان اتوبوسرانی مورد نیاز در روز. . مرز 4000 اتوبوس و برای روز اوج تردد 4900 اتوبوس وجود دارد که بیش از 70 درصد ناوگان اتوبوسرانی مربوط به مرز مهران و خسرو خواهد بود.

وی در خصوص برآورد پارکینگ نیز گفت: فضای پارک مورد نیاز برای مرز مهران حدود 140 هزار خودرو، مرز شلمچه 97 هزار و مرز چذابه 21 هزار خودرو برآورد شده است.

امانی اظهار داشت: بر اساس میانگین مسیر رفت و برگشت ۲.۵ روزه ناوگان اتوبوسرانی از مرز به مبادی و از مرز تا مرز، حدود ۹ هزار دستگاه اتوبوس در سه روز اوج بازگشت (چهل و دو روز قبل و بعد از آن) فعال بوده‌اند. وی افزود: 72 درصد ناوگان در مرز مهران و خسروی، 21 درصد در شلمچه، 5 درصد در چاباده و باشماق و 2 درصد در مرز برای جابجایی زائرین از 6 مرز مورد نیاز است. تمرچین.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال 74 درصد زائران اربعین از 10 استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، قم، فارس، البرز، آذربایجان شرقی، کرمان و مازندران باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از نکات مهم و معنادار در مدیریت ناوگان، دو استان تهران و اصفهان سهم 37 درصدی در تقاضای ناوگان اتوبوسرانی را دارند و افزود: بیشترین سهم را زائران بر خود دارند. رفت و آمد از ناوگان اتوبوسرانی تهران، اصفهان، خوزستان، مربوط به استان های قم، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است به طوری که 8 استان فوق 71 درصد از سهم زائران در اتوبوس را به خود اختصاص داده اند. . ناوگان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه سال های گذشته با ورود زائران از مرزهای شلمچه و چذابه از مرز مهران به دلیل مسافت طولانی و هزینه های بالای حمل و نقل در کشور عراق، ضروری است تمهیدات لازم را برای توزیع مناسب زائران از مرزهای مذکور و جمع آوری زائران جهت جلوگیری به عمل آورد.

23332336

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین