چند نفر زائر ایرانی در عربستان هستند؟

چند نفر زائر ایرانی در عربستان هستند؟

به گزارش انتخابتو، با نزدیک شدن به پایان اعزام زائران ایرانی به عربستان، تعداد ایرانیان مدینه و مکه به 62 هزار و 99 نفر رسید. انتقال زائران ایرانی به این کشور تا 31 خرداد ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، نخستین پرواز حجاج ایرانی به عربستان سعودی بامداد چهارم اردیبهشت ماه به مقصد مدینه منوره انجام شد و بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان حج و حج، در صورت عدم تاخیر در اعزام، به ایران خواهند رفت. برنامه. عملیات انتقال زائران به عربستان تا 31 خرداد ادامه دارد.

بیش از 72 درصد از 87 هزار و 550 زائر ایرانی که امسال به حج مشرف می شوند، تاکنون به عربستان رسیده اند. تا پایان روز 23 خرداد، 307 کاروان از مجموع 62 هزار و 99 زائر ایرانی وارد مدینه منوره شدند. 10 هزار و 449 نفر از آنها در حال حاضر در مدینه هستند.

اولین کاروان های زائرانی که در این شهر اقامت داشتند «مدینه کبال» نام دارند. مدت اقامت زائران ایرانی در مدینه منوره تقریباً 5 روز است. به لطف جابجایی زائران از مدینه به مکه با قطار سریع السیر، زمان سفر بین دو شهر از تقریباً هشت ساعت به تقریباً دو ساعت افزایش یافت.

در میان ایرانیانی که برای حج به عربستان می آیند، در حال حاضر حدود 51650 زائر در مکه حضور دارند.

تاکنون 185 پرواز به فرودگاه مدینه منوره و 90 پرواز به فرودگاه جده انجام شده است و پیش بینی می شود این پروازها تا 21 ژوئن ادامه داشته باشد. طبق تقویم عربستان، حج از 25 ژوئن آغاز می شود و زائران باید تا آن تاریخ به مکه بروند. سازمان حج و زیارت روند پرواز را تا این لحظه ارزیابی کرد و گفت که مشکل خاصی وجود ندارد.

233233

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین