چگونه بدون گفتن چیزی اعتماد به نفس خود را نشان دهیم؟

چگونه بدون گفتن چیزی اعتماد به نفس خود را نشان

تصور کنید خواننده روی صحنه اجرا می کند. آواز خواندن یک عمل شجاعانه در نظر گرفته می شود، بنابراین احتمالاً به طور خودکار حدس می زنید که هر دو روی صحنه با اعتماد به نفس به نظر می رسند، درست است؟ اما همیشه هم به این صورت نیست.

به گزارش روزیاتو، یک خواننده می تواند مثل همیشه با اعتماد به نفس به نظر برسد. با این حال، دیگری ممکن است برعکس باشد و به نظر می رسد بسیار رانده و مشکل است.

زیرا اعتماد به آنچه می گوییم یا انجام می دهیم نیست، بلکه به نحوه ارائه خودمان است.

نکات زیر به شما کمک می کند بدون گفتن کلمه ای مطمئن به نظر برسید.

1- بلند بایستید

هرگز قدرت یک ژست قدرت را دست کم نگیرید. هنگامی که به صورت عمودی می ایستید، در حالی که شانه های خود را به عقب و ستون فقرات خود را صاف کرده اید، فضا را اشغال می کنید.

این ممکن است بیشتر از فضایی نباشد که در هنگام خم شدن اشغال می کنید، اما تأثیر زیادی بر اطرافیان شما دارد.

تحقیقات نشان داده است که وقتی شما قد بلند می ایستید، دیگران شما را توانمندتر و با اعتماد به نفس می بینند. خودت را همینطور می بینی بنابراین، شما احساس امنیت بیشتری می کنید.

هر چه بیشتر راست بایستید، افراد بیشتری تحت تأثیر شما قرار می گیرند و برای راهنمایی نزد شما می آیند. این می تواند منجر به موفقیت شغلی برای شما شود.

2- به چشم ها نگاه کنید

آیا ارتباط چشمی با دیگران شما را آزار می دهد؟ اگر پاسخ شما مثبت است، اگر می خواهید با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسید، باید به برقراری ارتباط چشمی عادت کنید.

نگاه کردن به پایین یا نگاه کردن به اطراف اتاق در حالی که کسی در حال صحبت است، دو چیز را نشان می دهد: عدم احترام به آن شخص و عدم علاقه به آنچه می گوید.

اگر هنگام صحبت از تماس چشمی با طرف مقابل خودداری می کنید، این نشانه یک چیز است: عدم اعتماد به نفس.

مطالعات نشان داده است که هر فرد عادی فقط 30 تا 60 درصد از مواقع صحبت با شخص دیگری تماس چشمی برقرار می کند، اگر می خواهید ارتباط عاطفی برقرار کنید یا با اعتماد به نفس به نظر می رسید این مقدار باید 60 تا 70 درصد باشد. بنابراین، حتی اگر تماس چشمی با دیگران شما را کمی ناراحت می کند، سعی کنید بیشتر به چشمان آنها نگاه کنید.

3- به سینه خود دست نزنید

هر قسمت از زبان بدن ما سرنخ های ظریفی در مورد احساس ما به دیگران می دهد. وقتی سینه خود را لمس می کنید، مردم اغلب این پیام را دریافت می کنند که شما عصبی، عصبی، ترسیده، ناامن یا حتی مضطرب هستید.

حتی اگر چنین احساسی نداشته باشید، این همان احساسی است که دیگران از شما می گیرند. پس کمی خودت را شل کن در حالت ایستاده یا نشسته از روی هم زدن بازوها خودداری کنید.

اگر پشت میز نشسته اید، دستان خود را روی میز قرار دهید و کف یک دست را روی دست دیگر قرار دهید. اگر میز وجود ندارد، دستان خود را آزادانه روی ران یا زانو قرار دهید.

در حالی که ایستاده اید، سعی کنید دست های خود را در کنار هم قفل کنید و کف دست ها رو به بالا باشد.

4- شانه های خود را شل کنید

حالا بیایید چیزی را امتحان کنیم. شانه های خود را شل کنید. شانه هایت بالا بود؟ آیا متوجه شده اید که بعد از اینکه شانه های خود را شل می کنید چقدر سفت و بلند می شوند؟

مشخص است که اکثر ما در زندگی روزمره شانه های خود را بالا و پایین می آوریم. کارشناسان می گویند این روش بدن ما برای محافظت از ما در برابر هر گونه آسیب یا درد احتمالی است.

اما در حالی که این یک پاسخ طبیعی بدن به زندگی روزمره است، برای اعتماد به نفس شما خوب نیست. اگر به قانون جذب اعتقاد داشته باشید، انرژی کلی که از شما ساطع می شود، از جمله زبان بدن شما را متوجه خواهند شد.

اگر به گونه ای بایستید یا بنشینید که انرژی «تعقیب یا پرواز» از خود بیرون می دهد، دیگران در مواقع بحران به دنبال راهنمایی شما نیستند. به جای اینکه با اعتماد به نفس به نظر برسد، ممکن است تصور کند که شما همیشه عصبی یا در حال عصبانیت هستید.

5- با چشمان خود بخندید

شاید عجیب به نظر برسد، اما آیا تا به حال نام لبخند دوشن را شنیده اید؟ برای لذت بردن از اثر، نیازی به لبخند ندارید.

به گفته کارشناسان لبخند دوشن به عنوان صادقانه ترین و واقعی ترین نوع لبخند شناخته می شود. در این صورت چشم ها می درخشند و صورت کمی چروک می شود.

وقتی اینطور لبخند می زنید، بیشتر مردم شما را فردی صادق تر و مهربان تر می بینند. اما قطعا نمی توانید در طول مصاحبه های کاری یا جلسات لبخند بزنید.

تصور کنید می خواهید به کسی که دوستش دارید بدون اینکه واقعاً لبخند بزنید لبخند بزنید. به نحوه حرکت چشم توجه کنید و آن را دنبال کنید.

هر چه بیشتر چشمان خود را در این موقعیت نگه دارید، مطمئن تر و قابل اعتمادتر به نظر می رسید.

6- بیشتر از صحبت کردن گوش کنید

اگر می خواهید با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسید، به زمانی که صحبت می کنید و زمانی که سکوت می کنید توجه کنید.

اعتماد آرام یکی از امن ترین انواع اعتماد است. هنگامی که شما آن را داشته باشید، دیگران نیز خواهند داشت. اما اگر کمبود دارید، ممکن است احساسش سخت باشد.

مهمترین کاری که می توانید برای جلب اعتماد بی سر و صدا انجام دهید این است که وقتی صحبت می کنید صادق باشید. مبالغه نکنید و مغرور نشوید. در مورد دستاوردهای خود در جایی که لازم نیست فریاد نزنید.

نیازی به سکوت نیست. زیرا این معنای اعتماد خاموش نیست. این بیشتر از صحبت نکردن است.

شما می توانید در مورد کاری که انجام می دهید صحبت کنید، به شرطی که در یک محیط مناسب انجام شود. در مورد دستاوردهای خود زمانی صحبت کنید که مناسب و مفید است، نه زمانی که لازم نیست.

منظورتان را بگویید و برای خودتان توضیح دهید، اما فقط در صورت لزوم. وقتی دیگران متوجه اعتماد به نفس آرام شما شوند، شما را فردی با اعتماد به نفس تر می بینند.

7- بی حرکت بمانید اما استراحت کنید

اگر به دنبال تایید یا تحسین هستید، ثابت ماندن می تواند کمک کند، اما آن را خیلی جدی نگیرید. بی حرکت بودن بیش از حد در حالت ایستاده یا نشسته می تواند شما را خشک و تنش نشان دهد. این ژست بیشتر تنش را منتقل می کند تا اعتماد به نفس.

از طرفی حرکت زیاد هم کمکی نمی کند. زیرا باعث می شود خیلی عصبانی تر به نظر برسید، اما به شکلی دیگر.

برای اینکه بدون گفتن کلمه ای با اعتماد به نفس به نظر برسید، سعی کنید این حالت را با نسبتاً بی حرکت، اما همچنان به اندازه کافی آرام باشید که خشک به نظر نرسید.

اگر نشسته اید، به طور کلی دستان خود را در یک مکان نگه دارید. اگر در حال صحبت یا سخنرانی هستید، دستان خود را کمی به سمت خود حرکت دهید، اما آنها را مدام در هوا تکان ندهید.

8- چانه خود را کمی بالا بیاورید

راه دیگر برای داشتن اعتماد به نفس این است که چانه خود را کمی بالا بیاورید. اکنون آن را امتحان کنید تا اثر آن را ببینید.

می توانید چانه خود را کمی بالا بیاورید تا در وضعیت ایستادن یا نشستن خود اطمینان بیشتری به خود بدهید.

کارشناسان می گویند اگر این کار را هنگام صحبت با شخصی انجام دهید، در حال نشان دادن علاقه و اعتماد به بحث هستید. علاوه بر این، شما را اجتماعی تر نشان می دهد. حرکت کوچک و ظریف اما چشمگیر است.

9- به جلو خم شوید

تصور کنید که در یک جلسه اداری نشسته اید. اکثر شرکت کنندگان در جلسه به پشتی صندلی تکیه داده اند. با این حال، یک نفر کمی به جلو خم شده است. او کار درست را انجام می دهد.

کارشناسان می گویند وقتی کمی به جلو خم شوید، نشان می دهید که به بحث یا طرف مقابل علاقه مند هستید. این نشان می دهد که شما به صحبت های آنها توجه می کنید و آماده صحبت هستید.