چگونه می توانید بدون استفاده از تهویه مطبوع بدن خود را در تابستان خنک نگه دارید؟

چگونه می توانید بدون استفاده از تهویه مطبوع بدن خود

انتخابتو، با سپری شدن روزها و نزدیک شدن به تابستان، شدت دما بیشتر می شود و بسیاری از مردم برای تحمل این گرما با مشکل مواجه می شوند، از طرفی روشن کردن تمام وقت کولر گازی مصرف کننده است. انرژی و هزینه زیادی را می طلبد، بنابراین با گرمتر شدن هوا، به دنبال راهی برای خنک شدن در تابستان، خنک کردن بدن و احساس بهتر بدون روشن کردن تهویه هوا هستیم. ما انرژی و پول زیادی خرج می کنیم.

مناسب ترین دمای بدن برای فعالیت های حیاتی 37 درجه سانتیگراد است و در صورت عدم رعایت این دما در ماه های تابستان ممکن است در معرض گرمازدگی قرار بگیریم که علائم آن شامل گیجی، تشنج، سردرد، گیجی، تسریع نبض و مشکلات تعادلی خشکی و تورم زبان، دمای بسیار بالا بدن، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و فشار خون پایین یا بالا.

راه های خنک کردن بدن بدون خنک کننده

  • یک حوله مرطوب دور گردن خود قرار دهید

یکی از بهترین راه ها برای خنک شدن بدون تهویه مطبوع این است که از یک پارچه مرطوب استفاده کنید، یک پارچه نخی را با آب سرد خیس کنید، سپس آن را پشت گردن خود قرار دهید تا خنک شود و پس از خشک شدن پارچه، می توانید آن را خیس کنید. . دوباره آن را دور گردن خود قرار دهید.

  • مچ دست خود را با آب سرد بشویید

یکی دیگر از راه های مفید برای خنک شدن در تابستان این است که شیر آب سرد را باز کنید و حدود یک دقیقه مچ دست خود را زیر آب نگه دارید. هنگامی که گرما غیر قابل تحمل می شود، نقاط نبض خنک کننده روی بدن می تواند به کاهش دمای بدن شما کمک کند. اگرچه این روش موقتی است، اما می توانید آن را هر چند بار که بخواهید تکرار کنید و از افزایش دمای بدن خود جلوگیری کنید.

  • موهایت را خیس کن

برای این کار سرتان را زیر آب سرد بگیرید و موهایتان را خیس کنید، این کار باعث می شود دمای بدنتان به طرز شگفت انگیزی کاهش پیدا کند، می توانید این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا حتی در روزهای گرم از گرمازدگی جلوگیری کنید. اگر آلرژی دارید یا به سرما حساس هستید، بهتر است به جای خیس کردن سر و مو، صورت و بدن خود را خیس کنید.

  • دوش آب سرد گرفتن

دوش آب سرد دمای مرکزی بدن را کاهش می دهد و یکی از بهترین راه ها برای خنک کردن بدن بدون تهویه مطبوع است، به ویژه برای کاهش دمای بدن و تجربه خواب راحت موثر است، برای این کار بهتر است آب را در دمای خاصی نگه دارید. دمای سرد و نه خیلی زیاد

  • به جای تخت روی زمین بخوابید

    به طور کلی، زمین همیشه سردتر از تخت است زیرا هوای گرم به سمت بالا حرکت می کند. در روزهای گرم تابستان بهتر است یک تخت را روی زمین پهن کنید و در آنجا بخوابید. شب های تابستان می توانید در زیرزمین بخوابید.

  • لباس نخی گشاد بپوشید

    در تابستان برای جریان بهتر هوا بهتر است لباس هایی با رنگ روشن که از پنبه و الیاف طبیعی ساخته شده اند بپوشید، در حالی که لباس های مصنوعی و پلی استر اغلب گرما را حفظ کرده و باعث تعریق می شوند.

  • پاهای خود را در آب سرد خیس کنید

    اگر گرما خیلی شما را آزار می دهد و می خواهید به سرعت دمای بدنتان را پایین بیاورید، باید پاهایتان را روی زمین بگذارید. ماهی تابه آب سرد بپوشید، در عوض می توانید چند بار در روز پاهای خود را با آب سرد بشویید یا جوراب های خود را خیس کنید تا بدنتان خنک شود.

چگونه می توانید بدون استفاده از تهویه مطبوع بدن خود را در تابستان خنک نگه دارید؟

برای خنک شدن بدن چه بخوریم؟

بستنی خوردن خندانمیوه های یخ زده و میوه های خنک مانند هندوانه می توانند بدن شما را مرطوب و خنک کنند . یکی از ادویه ها و چاشنی هایی است که اثر خنک کنندگی بر بدن دارد.

  • نعناع: ماده ای گیاهی است که بدن را خنک می کند، منافذ پوست را باز می کند، در هنگام هضم انرژی زیادی آزاد می کند و یکی از اثرات مهم آن خنک کنندگی آن است.
  • رازیانه: طراوت خاصی به دهان می دهد، نقش خنک کنندگی را در تمام سیستم های بدن ایفا می کند و حاوی مقدار زیادی ویتامین C است.
  • زردچوبه: نقش دارویی بسیار خوبی در پاکسازی خون و کبد دارد، از این رو این ادویه جادویی که در فهرست خنک کننده های طبیعی بدن قرار دارد سرشار از فوایدی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
  • زیره: یکی از ادویه هایی که معمولا برای درمان مسمومیت استفاده می شود زیره است که می توانید از آن به روش های مختلف استفاده کنید.
  • هل: رایحه مطبوع هل باعث می شود در تمام فصول سال به خصوص در تابستان تمایل به مصرف آن داشته باشید.
  • زعفران: زعفران شیرین کننده عالی است و برای هضم غذا مفید است. طبیعت نشاط آور این طلای سرخ یکی از دلایل اصلی مصرف بیشتر آن در فصول گرم سال است.
  • شوید: یکی دیگر از سبزی هایی که مصرف آن در ماه های تابستان توصیه می شود، شوید است که با توجه به ذائقه و مزاج هر فردی می توان از آن به روش های مختلفی استفاده کرد.

چگونه می توانید بدون استفاده از تهویه مطبوع بدن خود را در تابستان خنک نگه دارید؟

دمنوش های خنک کننده بدن در گرم ترین فصل سال

1. Flixweed

خار مریم گیاهی است که در دامنه کوه ها و بیابان ها می روید. علاوه بر خنک کردن بدن، می توان از این گیاه محبوب و معروف برای رفع التهاب زخم ها، تقویت صدا و از بین بردن کهیر نیز استفاده کرد.

2. شربت ساکنجبین

این شربت بافتی سرد و خنک دارد و به عنوان تقویت کننده صفرا شناخته می شود. از ترکیب شربت گشنیز و خیار رنده شده برای رفع تشنگی و التهاب ناشی از گرما و خنک کردن بدن استفاده کنید.

3. بید بیدمشک

برای خنک کردن طبیعی بدن می توانید از ریشه بیدمشک استفاده کنید که علاوه بر کاهش دما، برای تقویت دستگاه گوارش، تقویت اعصاب و افزایش اشتها نیز مفید است.

4. عرق کاسنی

عصاره کاسنی یک دمنوش گیاهی با طبع سرد است و علاوه بر اینکه بهترین تصفیه کننده خون است، بدن و برگ های آن را خنک می کند. مقوی این اعصاب است.

5. گل داودی

گل داوودی طبیعت سردی دارد و چای گیاهی مناسب برای روزهای گرم تابستان و خنک کننده بدن.

6. دیزی

بابونه مانند گل داوودی خاصیت خنک کنندگی دارد و برای رفع تشنگی و دمای بالای بدن استفاده می شود.

7. دانه سنا

دانه سنا برای خنک کردن گاز معده و گرمای کبد مفید است، در نسخه های طب سنتی تاکید زیادی بر روی این دانه ها در ماه های تابستان شده است، زیرا گرما و خشکی این فصل باعث یبوست می شود و دانه سنا این مشکلات را برطرف می کند. .

8. چای سفید

چای سفید که در بین چای ها کمتر دیده می شود اکسید شده این چای مفید هنگام تهیه، بافتی سبک، با طراوت و سرد دارد.

9. چای سبز

چای سبز در طب سنتی چینی برای تسکین گرمازدگی و گرمازدگی استفاده می شود. چای گیاهی گیاه چای سبز تشنگی را کاهش می دهد و تولید مایعات بدن را افزایش می دهد که به معنای خنک شدن بیشتر بدن از طریق تعریق است.