ژاک اودیارد با فیلم جدیدش 9 دقیقه / درام موزیکال مورد تشویق قرار گرفت

ژاک اودیارد با فیلم جدیدش 9 دقیقه درام موزیکال

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، درام موزیکال اسپانیایی «امیلیا پرز» با بازی زوئی سالدانا، سلنا گومز و کارلا سوفیا گاسکون بیشترین تشویق را در جشنواره فیلم کن امسال به همراه داشت.

در حالی که حاضران در کاخ جشنواره ایستاده بودند و به مدت 9 دقیقه با دست های خود کف زدند و فیلم را با سر و صدا و سوت تشویق کردند، سلنا گومز بازیگر این فیلم گریه کرد.

مهر نوشت: در این فیلم که توسط اودیار برنده نخل طلای کن تهیه شده است، سالدانا نقش ریتا، وکیلی را بازی می کند که شرکتش بیشتر به کمک به جنایتکاران در جستجوی عدالت علاقه دارد و سعی می کند به رهبر مخوف یک کارتل مکزیکی کمک کند. برای فرار از قانون تغییرات بزرگی ایجاد کنید. اودیار از این فیلم به عنوان “لیبرتو اپرا چهار پرده” یاد کرد که در آن بازیگران برای پیشبرد داستان می خوانند.

پیش از نمایش فیلم، کلمن دوکول، آدریانا پاز، راچیدا دوتی، سلنا گومز، ادگار رامیرز، ژاک اودیارد، زوئی سالدانا و کارلا سوفیا گاسکون روی فرش قرمز امیلیا پرز در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن حاضر شدند.

ژاک اودیارد یکی از اعضای ثابت جشنواره فیلم کن است. او در سال ۲۰۱۵ با فیلم «دیفان» برنده جایزه نخل طلا شد و در سال ۱۹۹۴ با اولین فیلمش «ببین چگونه سقوط می‌کنند» وارد هفته منتقدان جشنواره فیلم کن شد و برنده سه جایزه سزار از جمله بهترین فیلم اول شد. این کارگردان فرانسوی در مجموع 6 فیلم در بخش رقابتی اصلی جشنواره کن حضور داشت که از آن جمله می توان به «پیامبر»، «زنگ و استخوان»، «المپیک» و حالا «امیلیا پرز» اشاره کرد.

فیلم قبلی او “پاریس، منطقه 13” در جشنواره فیلم کن در سال 2021 اکران شد. اودیارد پیش از این اولین کارگردانی انگلیسی زبان خود را با فیلم خواهران با بازی خواکین فینیکس، جیک جیلنهال و جان سی ریلی انجام داد که برنده جایزه بهترین کارگردانی در ونیز شد. او در سال ۲۰۱۵ برای فیلم «دیپان» برنده نخل طلای کن و جایزه بفتا شد و برای فیلم «یک پیامبر» با بازی طاهر رحیم نامزد اسکار شد.

شخصیت اصلی فیلم جدیدش که به نام او نامگذاری شده، از فصلی از رمان بوریس رازون “گوش کن” الهام گرفته شده است که در سال 2018 منتشر شد. این اولین باری است که اودیار به تنهایی فیلمنامه ای می نویسد و از توماس الهام گرفته شده است. بیجن که فیلمنامه را نوشته است. اودیار چندین فیلم را در کارنامه خود داشت که در آنها شریک خلاقیت بود.

در ابتدا قرار بود فیلمبرداری در مکزیک انجام شود، اما اودیارد به جای آن به استودیویی در نزدیکی پاریس نقل مکان کرد و معتقد بود که محیط استودیو به او اجازه می دهد تا فرم های بیشتری تولید کند.

سالدانا اولین بار در سال 2013 با فیلم «پیوندهای خونی» به تهیه کنندگی گیوم کانه به جشنواره کن رفت و گومز در سال 2019 با فیلم «مردگان نمی میرند» ساخته جیم جارموش به این جشنواره رفت.

علاوه بر فیلم «مرید» علی عباسی درباره دونالد ترامپ، «امیلیا پرز» و «آخرین دختر روی پرده» با بازی پاملا اندرسون از جمله فیلم‌هایی هستند که امسال بیشترین توجه را در بازار جهانی کن به خود جلب کردند .

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین