کاپولا و لوکاس در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن / مراسم اهدای نخل طلا

کاپولا و لوکاس در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، فرانسیس فورد کاپولا شب گذشته جایزه افتخاری نخل طلای جشنواره کن را به جورج لوکاس اهدا کرد و او را به یاد پیوند همیشگی خود با کارگردان «جنگ ستارگان» انداخت.

مهر نوشت: لوکاس قبل از دریافت جایزه برای دقایقی در سالن مراسم مورد تشویق ایستاده قرار گرفت و در این مدت چشمانش پر از اشک شد. وقتی کاپولا روی صحنه رفت، آن دو در آغوش گرفتند.

کاپولا در سخنرانی خود اولین برخورد خود با لوکاس را به یاد آورد و گفت که او را در صحنه فیلمبرداری فیلم رنگین کمان فینیان در سال 1968 تحت تاثیر قرار داده است.

کاپولا گفت: خوشحال بودم که او یکی از اعضای نسل من بود و به او پیشنهاد دادم هر روز بیاید، اما به یک شرط. هر روز یک پیشنهاد عالی ارائه دهید، آن را به طور مداوم انجام دهید و رابطه ای را شروع کنید که تا آخر عمر باقی بماند.

کاپولا همچنین درباره رد شدن اقتباس لوکاس فیلم توسط صاحبان کتاب کمیک فلش گوردون صحبت کرد. او به من نگاه کرد و گفت: خب من فیلم خودم را می سازم، اسمش را می گذارم «جنگ ستارگان» یا «جنگ ستارگان» یا چیزی شبیه این.

کاپولا به خود تبریک گفت و تاکید کرد که باید این کار را انجام دهد و افزود: نه تنها من و بسیاری از دوستان شما به شما افتخار می کنیم، بلکه جهان نیز اینجاست و به افتخار شما افتخار می کند.

لوکاس با پذیرفتن جایزه گفت: “من نمی توانم به اندازه کافی از همه شما تشکر کنم، زیرا من کودکی هستم که در تاکستانی در مودستو، کالیفرنیا بزرگ شدم و با فرانسیس در سانفرانسیسکو فیلم ساختم.” گفت.

لوکاس با نگاهی به 60 سال حضور خود در صنعت سینما، اضافه کرد که جهان قطعاً تغییر کرده است و ادامه داد: در واقع من هرگز به عنوان کارگردان در هالیوود فیلمی نساخته ام، بنابراین حضور در اینجا برایم افتخار است.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین