کدام غذاها قند خون را افزایش می دهند؟

کدام غذاها قند خون را افزایش می دهند؟

انتخابتو، مصرف برخی غذاها باعث افزایش سریع سطح قند خون می شود که در این صورت سلامت انسان در خطر است و احتمال بروز برخی مشکلات ناشی از این امر افزایش می یابد. نوشیدنی های شیرین حاوی قند افزوده مانند ساکارز و شربت ذرت فروکتوز اگر زیاد باشند باعث افزایش ناگهانی قند خون می شوند در زیر سایر مواد مغذی را که باعث افزایش قند خون می شوند بررسی می کنیم.

انبه

انبه طعمی شیرین و مطبوع دارد و حاوی مقادیر بالایی انبه است. فروکتوز و دارای شاخص است قند خون مصرف انبه زیاد است، بنابراین مصرف انبه باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون می شود، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد یا به شکل آب انبه مصرف شود.

عسل

عسل که اغلب به عنوان جایگزین سالم تری برای شکر تصفیه شده استفاده می شود، حاوی: فروکتوزگلوکز و در برخی موارد ساکارز، بنابراین یک شاخص است قند خون علاوه بر این، می تواند سطح قند خون را افزایش دهد.

نیشکر

قند نیشکر چه به عنوان آب میوه و چه به عنوان شکر فرآوری شده مصرف شود، به دلیل محتوای قند بالای خود باعث افزایش ناگهانی قند خون می شود. اگرچه قند نیشکر منبع طبیعی شیرینی است، اما تأثیر قابل توجهی بر سطح قند خون دارد.

شکلات

شکلات و آب نبات حاوی مقدار زیادی شکر، چربی و کربوهیدرات های تصفیه شده هستند، ترکیب قند و فیبر کم، جذب قند را سرعت می بخشد و باعث افزایش سطح قند خون می شود.

کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدرات های تصفیه شده حاوی فیبر نیستند و باعث افزایش قند خون می شوند، بنابراین توصیه می شود ماکارونی، نان سفید و برنج را کاهش دهید و غلات کامل و برنج قهوه ای را جایگزین آنها کنید.

سبزیجات نشاسته ای

سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، چغندر، ذرت و نخود باعث افزایش سطح قند خون می شوند، بنابراین بهتر است این غذاها را با پروتئین های بدون چربی ترکیب کنید. قند خون زیر مصرف شود

فست فود

فست فودها در حالی که کربوهیدرات های غنی یکی از دلایل اصلی افزایش قند خون در نظر گرفته می شود، برای کنترل سطح قند خون باید مصرف مواد غذایی از جمله برگر و سیب زمینی سرخ شده را کاهش داد.