کشف طلا و جواهرات باستانی در تپه 2000 ساله/عکس

کشف طلا و جواهرات باستانی در تپه 2000 سالهعکس

بر اساس گزارش آنلاین، گمان می رود این آثار در دوره ایالت کانجو ساخته شده باشند. پادشاهی کمتر شناخته شده ای که بین قرن پنجم قبل از میلاد بر این منطقه حکومت می کرد.

بر اساس بیانیه ای که توسط مقامات دولتی منطقه ای ترکستان ترجمه شده است، این یافته ها صنعت بسیار توسعه یافته منطقه را در زمانی نشان می دهد که ایالت کانجو با روم باستان، چین باستان و امپراتوری کوشان در جنوب تجارت می کرد.

آینه برنزی با سبک، مدور، طرح هشت ضلعی قوسی در پشت و سوراخی برای نخ در وسط، قدمت آن به قبل از میلاد مسیح می رسد. به نظر می رسد که در چین در زمان سلسله هان که از 206 قبل از میلاد سلطنت می کرد ظهور کرد.

بر اساس این توضیح، چنین اقلامی در سراسر اوراسیا بسیار ارزشمند بودند. آینه های مشابهی نیز در افغانستان و منطقه اورال جنوبی یافت شده است. این نشان می دهد که زنی که در کنار آنها دفن شده اند ثروتمند و با نفوذ بوده است.

تیمی از دانشگاه Zhanibkov ازبکستان قزاقستان و باستان شناسان دولت محلی این یافته های جدید را در سه گوردخمه در منطقه Urdabasinsky ترکستان کشف کردند. در این بیانیه آمده است که دو تا از این تپه ها در دوران باستان غارت شده اند، اما آرامگاه سوم حاوی آثار ارزشمندی است.

علاوه بر آینه برنزی، این آثار شامل سنجاق سینه ای به سبک رومی به نام فیبولا بود. مهره های بزرگ و کوچک، کوزه های سفالی، کفش، سگک کمربند، سر پیکان طراحی شده برای شکار پرندگان و B.C. دو گوشواره طلا که تصور می شود مربوط به قرن اول باشد.

گوشواره ها به طور خاص تزئین شده اند. ساخته شده از آلیاژ رنگارنگ معروف به طلای “چند رنگ”، با فیروزه و یاقوت تزئین شده است، به شکل هلالی برای نشان دادن ماه، و تزئینات در پایین نشان دهنده خوشه های انگور است که برای بازتاب نور خورشید طراحی شده اند.

الکساندر پودوشکین، رهبر اکسپدیشن، باستان شناس دانشگاه ژانیبکوف ازبک، گفت که این آثار اکنون در موزه ملی جمهوری قزاقستان در آستانه به نمایش گذاشته خواهند شد.

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین