کلر سیمون برنده نوبل فرانسوی را موضوع فیلم خود قرار داد

کلر سیمون برنده نوبل فرانسوی را موضوع فیلم خود قرار

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، «کلر سیمون» کارگردان باتجربه فرانسوی که مستند «ابتدایی» او امسال در بخش اکران ویژه جشنواره کن به نمایش درآمد، فیلمی به نام «شما از ما» درباره نویسنده برنده جایزه نوبل 2022 ساخته است. به گزارش خبرگزاری انتخابتو، آنی آرنو در حال ساخت فیلم است. . “تو صحبت کن.”

این مستند درباره واکنش دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشگاهی به نوشته‌های آرنو، به سفارش یک برنامه تلویزیونی فرانسوی به نام «کتاب‌فروشی بزرگ» ساخته شد که تأثیر زیادی در فروش کتاب در فرانسه داشت.

مهر نوشت: سیمون در حال تولید ۲ پروژه داستانی نیز هست. یکی از آنها «من پدرم» است که با الهام از خاطره پدرش ساخته شده است و دیگری فیلمی کودکانه بدون عنوان داستان زندگی کودکی با پدر معلولش است.

این فیلمساز کهنه کار در جدیدترین مستند خود به نام Elementary که یکی از معدود مستندهایی است که در یک محیط آموزشی فیلمبرداری شده است، چالش های روزمره زندگی را با رویکردی صمیمی و اجتماعی به مدرسه ابتدایی دولتی در حومه ایوری، در حومه شهر بررسی می کند. پاریس. آموزش، ارتباط و درگیری را با طنز در فیلمی ملایم و در عین حال گزنده به تصویر می کشد. او به مشکل مبرم سیستم مدارس دولتی فرانسه از طریق تصاویر واضح از فعالیت های کلاس درس و زمین بازی پرداخت. او در مستند «بدن ما» که سال گذشته وقتی فهمید سرطان دارد و موضوع فیلم بود، به تاثیر خدمات بهداشتی پرداخت. این فیلم در هفتاد و سومین جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد.

آخرین فیلم بلند او در سال 2021 به زبان انگلیسی “I want to talk about Doras” و فرانسوی با عنوان “You only want me” نام دارد.

کلر سایمون فیلمنامه نویس، بازیگر، فیلمبردار، تدوینگر و کارگردان فرانسوی در سال 1955 به دنیا آمد، در خانواده ای نویسنده و نقاش بزرگ شد، مردم شناسی خواند، زبان های عربی و بربری را آموخت و با کار به عنوان تدوینگر در سینماتک وارد سینما شد. الجزیره بود. او کار خود را با ساخت فیلم های کوتاه داستانی در دهه 1980 آغاز کرد.

او که در دسامبر 2023 جایزه لژیون دونور فرانسه را دریافت کرد، از جمله کسانی بود که به همراه 50 فیلمساز دیگر نامه سرگشاده ای را امضا کردند که در لیبراسیون منتشر شد و خواستار آتش بس و پایان دادن به کشتار غیرنظامیان در اشغال اسرائیل شد. ایجاد کریدور بشردوستانه برای نوار غزه و کمک های بشردوستانه.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین