“کیفیت” در بهداشت شوخی نیست/ وضعیت نیروهای برنامه ریزی شده باید بهبود یابد

کیفیت در بهداشت شوخی نیست وضعیت نیروهای برنامه ریزی شده

به گزارش خبرگزاری ایمنا و گزیده ای از پایگاه دانش سازمان نظام پزشکی کشور محمد رییس زاده از حضور نمایندگان مجلس و توجه ویژه نمایندگان در این سازمان تشکر می کنیم. حوزه مجموعه سلامت با بیان دستاوردهای نظام سلامت و چالش های اصلی پیش رو، تصریح کرد: در حوزه سلامت نه تنها از وابستگی مطلق به خودکفایی مطلق رسیده ایم، بلکه نظام شبکه پزشکی و سلامت خود را نیز به دست آورده ایم. حسادت کشورهای پیشرفته جهان

وی با اشاره به نقش مهم قانونگذاری در شورای اسلامی برای رفع برخی از این مشکلات افزود: رهبر معظم انقلاب در فروردین 1392 سیاست های کلی سلامت را ابلاغ کردند که نقشه راه درستی است. بیشتر خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی در کشور وجود دارد، اما بسیاری از مواد این سند برتر هنوز توسط نهادهای ذیربط و مراجع مختلف اجرایی نشده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی وی با تاکید بر اینکه کیفیت در حوزه علوم پزشکی به معنای سلامت جان مردم است، گفت: کیفیت در حوزه سلامت شوخی نیست زیرا میزان از این بگذر؛ ما ما نگران آن روز هستیم شما عزیزان گرفتار آموزش های بی کیفیت می شوند و این مسئله یک مشکل جدی است، اهمیت تخصص ها جدی است. تعداد افرادی که در چهار سال اخیر وارد رشته هوشبری شده اند کمتر از هزار نفر بوده است. چند سال دیگر در شهرهای شما متخصص بیهوشی و اطفال باقی نمی ماند، در استان ها به جراح قلب نیاز است، وضعیت نیروهای برنامه ریزی شده باید بهبود یابد.

رئیس زاده با اشاره به اینکه فضایی علیه جامعه پزشکی در رسانه ها ایجاد شده است، گفت: موضوعات اصلی در بحث خروج از کشور در حال بررسی است. حمله کنند جایگاه جامعه پزشکی است، جامعه پزشکی در دست سیاستگذاران است و رفتار آنها را نمایندگان در مجلس تعیین می کنند، دشمن برای حمله به ظرفیت و بازوی قوی جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده است. حوزه سلامت هم دشمن و هم نفوذ این بخش است، این حوزه ظرفیت های زیادی دارد و می تواند درآمد ارزی داشته باشد و سالانه شش میلیارد دلار درآمد داشته باشد، همچنین باید توجه داشت که ارزشی دارد که نمایندگان حوزه سلامت به ویژه برای آن قائل هستند. اهمیت به. .

با اشاره به علت مهاجرت پزشکان، یک مطالعه تطبیقی ​​در دنیا نشان می دهد که در سال 2030 در برخی کشورها در برخی کشورها فارغ التحصیل نخواهد شد. حوزه های تخصصی به این دلیل برای جذب این نیروها از کشورهای کمتر خوش شانس، کشورهای توسعه یافته برنامه هایی را طراحی کردند، قوانین را ساده کردند و پرسنل متخصص را از کشورهای کم اقبال تهیه کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی وی با تاکید بر اینکه بزرگان و سرشناسان جامعه پزشکی نقش بی بدیلی در حفظ و توسعه این رشته ها و معرف اخلاق و علم ایران در سراسر جهان دارند، ادامه داد: جوانان فرصت یادگیری و یادگیری و دستاوردهای بی نظیر گذشته را دارند. نسل به نسل های جدید منتقل می شود.

در موارد پزشکی 80 درصد تصمیمات به نفع بیمار است

رئیس زاده در پاسخ به وضعیت رسیدگی به شکایات پزشکی گفت: در تمامی مواردی که در سازمان نظام پزشکی منجر به جریمه شد 80 درصد آرا به نفع بیماران بوده است.

وی در این نشست به دستاوردهای ۴۰ ساله نظام سلامت به ویژه در حوزه نیروی انسانی اشاره کرد. برجسته چند تا را بالا ببر برابری وی با بیان اینکه نیروهای نخبه در رشته های مختلف علوم پزشکی فارغ التحصیل می شوند، اضافه کرد: همچنین افزایش روزافزون بانوان در جذب هیات علمی دانشگاه ها و همچنین متخصصان پزشکی در سراسر کشور جلد جراحی انجام شد و فرآیندهای درمانی اجرا شد. در داخل کشور آنقدر که نیاز به خارجی ها را از بین برد.

رئیس سازمان نظام پزشکی وی با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت کشور گفت: در سال 62 13 هزار پزشک و اکنون 162 هزار پزشک، در سال 62 5 هزار متخصص و اکنون 50 هزار متخصص، در سال 62 774 پزشک متخصص و اکنون 774 پزشک متخصص داریم. بیش از 22000 متخصص زن و بیش از 35 درصد در متخصصان زن رشد داشته ایم، در سال 2016 سه متخصص زن در کشور داشتیم، اکنون بیش از 1600 متخصص زن در کشور داریم، اکنون بیش از 100000 پزشک عمومی زن داریم. در کشور ما و تعداد دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی ما از 7 به 70 و به 50 هزار افزایش یافته است. عمل پیوند این کار در کشور نیز انجام شد، 7 هزار پیوند موفق انجام شد. کبد بیش از 220 پیوند قلب موفقیت آمیز برای کودکان انجام شده است که اوج علم پزشکی است و برخی از کودکانی که پیوند قلب دریافت کرده اند اکنون دانشجویان ممتاز یا دانشجویان سال پنجم پزشکی هستند.

رییس زاده وی در ادامه سخنان خود گفت: در 150 رشته در رشته های علوم پایه و بالینی در کشور فارغ التحصیل داریم. ۶۵۰۰ دانشجوی خارجی در کشور داریم و به جایی رسیده ایم که دیگر نیازی به اعزام نیست. خارج از کشور ما ایرانی نداریم که برای جراحی قلب به اروپا برویم به درمان بروید رو به بهبود است، ما در سال 1395 نزدیک به 11 هزار بیمار به خارج از کشور فرستادیم، 5 هزار پزشک خارجی در کشور با حقوق تقریبی 3 هزار دلار داشتیم، اما اکنون به خودکفایی رسیده ایم، در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داریم.