گیاهان وقتی تشنه هستند جیغ می زنند!

گیاهان هنگام تشنگی جیغ می‌زنند!

کشف جدید دانشمندان اطلاعاتی در مورد موضوعی ارائه می دهد که ممکن است گیاهخواران را ناراحت کند.

به گزارش خبرآنلاین، این تحقیق که نتایج آن در سال 2023 در مجله Cell منتشر شد، نشان می دهد که گیاهان در هنگام پریشانی و استرس حاد این صداها را تولید می کنند.

صداهایی که نمی شنویم

لیلاچ هادانی زیست شناس تکاملی می گوید: «حتی در یک محیط ساکت صداهای زیادی وجود دارد که ما نمی شنویم و این صداها حاوی اطلاعات زیادی هستند. برخی از حیوانات می توانند این صداها را بشنوند؛ در نتیجه به احتمال زیاد صداهای زیادی وجود دارد. تعامل صوتی.”

وی ادامه داد: گیاهان همیشه با حشرات و سایر جانوران تعامل دارند و بسیاری از این موجودات با استفاده از صدا ارتباط برقرار می کنند و در نتیجه به سادگی برای گیاهان بهینه نیست که از توانایی ایجاد صدا استفاده نکنند.

این یافته ها نشان می دهد که گیاهان در هنگام استرس صداهای باورنکردنی و بلندی از خود تولید می کنند، اما زمانی که تحت فشار قرار نگیرند، صدا تولید نمی کنند. تعریف دیسترس در این مطالعه مربوط به گیاهانی است که ساقه آنها قطع شده یا کم آب شده است.

البته هنوز مشخص نیست که گیاهان چگونه این صداها را تولید می کنند.

هدانی گفت: اکنون که می دانیم گیاهان صدا تولید می کنند، سوال بعدی این است که چه کسانی می توانند این صداها را بشنوند، در حال حاضر در حال بررسی پاسخ سایر موجودات از جمله حیوانات و گیاهان به این صداها هستیم برای شناسایی و تفسیر صداها در محیط های کاملا طبیعی.”

تحقیقات جدید نشان می دهد که رژیم های غذایی صنعتی در غرب ممکن است نحوه هضم گیاهان را در بدن انسان تغییر دهد. از آنجایی که رژیم های غذایی مدرن فاقد فیبر هستند، نحوه تجزیه سلولز در میوه ها و سبزیجات در بدن در حال تغییر است.