واکنش تازه و تکان دهنده/ منتقدان به «امیلیا پرز» ژاک اودیار

واکنش تازه و تکان دهنده منتقدان به امیلیا پرز ژاک

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در مورد فیلم امیلیا پرز، موزیکال جنایی ژاک اودیار هم همینطور. اگرچه خود زن پس از مدتی در فیلم دچار آفتاب سوختگی نمی شود، اما این نیز بسیار بعید است. کارگردان فرانسوی همیشه روحیه ماجراجویانه دارد، با اعتماد به نفس متوسطی ژانر خود را تغییر می دهد و در دهمین فیلم بلند خود به شگفتی ادامه می دهد.

این فیلم که برداشتی بسیار آزاد از رمان Odiar به نام Ecoute توسط نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی بوریس رازون است، سبک‌های مختلف را به طرز ماهرانه‌ای گرد هم آورده است. اساس فیلم درامی درباره جنایت و رستگاری است، اما جریانی ساده و طبیعی از هوش آلمودوار است. لحظاتی از ملودرام، نوآر، رئالیسم اجتماعی، نمایش های تلویزیونی داغ و پرتلاطم، و همچنین تشدید تنش ها به حالت تعلیق در می آیند که در نهایت به تراژدی ختم می شود. همه اینها در هسته مرکزی کاوش هویت ادغام می شوند. رابطه جنسی و حقوق برابر برای تراجنسیتی ها پیچیده می شود. این فیلم که با بازی باشکوه کارلا سوفیا گاسکون، کشف شگفت انگیزی که نام فیلم از او گرفته شده، به پرده بزرگ آورده شد، بدون شک بیش از هر چیز دیگری بر رشد شخصیت های او و شباهت های آنها روشن می شود. آوردن شخصیت این ستاره اسپانیایی به زندگی واقعی؛ به گفته وی، اودیار که قبل از بازیگری مرد هنرمند و قبل از مادر شدن پدر بود، تنها ژانری است که فیلم های موزیکال در آن گنجانده شده است. همه اینها با استفاده از هنرمند نیو سانگ کامیل برای نوشتن آهنگ ها و شریک او کلمنت داکول برای ساخت موسیقی.

زوئی سالدانا هرگز با گاسکونی بهتر به نظر نمی رسید. او نقش ریتا، یک وکیل مدافع جنایی جوان و تازه کار را بازی می کند که از ذهن حقوقی درخشان و مهارت های نویسندگی خود بیش از حد استفاده می کند، اما رئیسی دارد که برخی از طرفداران فرانسوی امیدوارند که اودیار بتواند همچنان برنده شود. درام هایی مانند پیامبر یا زنگ و استخوان وجود دارد، اما هر فیلمسازی که از تکرار خود امتناع می ورزد و در عوض به تجربه و حرکت در مسیرهای جدید ادامه می دهد، با امیلیا پرز فیلم تازه تر و تاثیرگذاری تری ساخته است.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین