آخرین آمار از بازگشت زائران ایرانی به کشور

آخرین آمار از بازگشت زائران ایرانی به کشور

به گزارش انتخابتو، ستاد عملیات حج از خروج بیش از 27 درصدی زائران و کارمندان حج از سرزمین وحی خبر داد که امسال 24 هزار و 120 نفر به کشور منتقل شدند.

ایلانا در یکی از اخبار خود نوشت: تعداد زائران ایرانی که پس از انجام فرایض دینی در مکه و مدینه از فرودگاه های مدینه و عده به میهن اسلام بازگشتند به ۲۴ هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

در گزارش چهارشنبه شب مرکز عملیات حج 1403 آمده است: 21 هزار و 791 زائر و کارگر در 156 کاروان از مدینه منوره و 2 هزار و 329 نفر در 17 کاروان از جده به ایران بازگشتند. تاکنون 93 پرواز از فرودگاه مدینه منوره و 11 پرواز از فرودگاه جده به ایستگاه های پروازی کشورمان انجام شده و 173 کاروان زائر به سرزمین اسلام منتقل شده اند.

این رقم تقریباً معادل 27.5 درصد از 87 هزار و 650 نفر زائر و کاروان‌های کاروان کشورمان در حج امسال است. همچنین در این اطلاعیه آمده است که تعداد زائران ایرانی اطراف بیت الله الحرام تا صبح امروز 51 هزار و 485 نفر در قالب 377 کاروان بوده است.

این اطلاعیه می افزاید: چهارشنبه شب تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره به 10 هزار و 185 نفر در قالب 73 کاروان رسید.

پروازهای برگشت زائران به ایران از فرودگاه های جده و مدینه منوره از اول تیرماه آغاز شده و از فرودگاه جده در چهارم تیرماه به پایان می رسد.

مرکز عملیات حج، ایاب و ذهاب، زیارت، اسکان، آذوقه و لوازم، راهنمایی زائران و… وی تاکید کرد: خدمات اداری و بهداشتی و درمانی تا آخرین لحظه حضور زائران در سرزمین وحی ادامه داشت. رضایت حداکثری زائران همواره مورد توجه مراجع حج و زیارت بوده است.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین