دادههای تانکر ردیاب، امروز چهارشنبه ۶ خرداد، عبور تعداد زیادی از کشتیهای ایرانی از آبراههای بینالمللی را ثبت کرد.
خبرنگار صداوسیما گفت: با فروپاشی محاصره دریایی آمریکا علیه کشتیهای ایرانی، بر اساس دادههای Tanker Truckers، حداقل 3 نفتکش ایرانی با ظرفیت 5 میلیون بشکه نفت خام از تنگه هرمز و دریای عمان به سمت مقاصد تجاری در حال حرکت هستند.
ظاهرا کشتی ها همچنان در لنگرگاه های مختلف در شمال تنگه هرمز لنگر انداخته و منتظر هستند. به نیروی دریایی سپاه پاسداران اجازه عبور از این تنگه داده شد مانند آن
این خبرنگار همچنین گفت: به گفته مدیرعامل بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان، عبور کشتی ها از تنگه هرمز تا زمانی که از عملی بودن توافق ایران و آمریکا مطمئن نباشیم امکان پذیر نخواهد بود. و ممکن است هفته ها طول بکشد.
وی افزود: سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی گفته است که ایران از زمانی که آمریکا به آن کشور حمله کرده قدرتی به نام تنگه هرمز به دست آورده است. این منبع آمریکایی مدعی شد: ایران هر زمان که بخواهد تنگه هرمز را به روی کشتی ها می بندد و ما عملاً تنگه هرمز را به ایرانی ها تحویل داده ایم و این ابزار برای ایران مهمتر و قدرتمندتر از سلاح هسته ای است..






ارسال پاسخ