آخرین آمار موارد و مرگ و میر ناشی از آبله میمون در سراسر جهان

آخرین اخبار در مورد شیوع آبله میمون در سراسر جهانهشدار

انتخابتو، در حال حاضر گونه جدیدی است م. آبله این بیماری که به نام آبله میمون نیز شناخته می شود، اروپا را درگیر کرده است و بریتانیا هشدار داده است که این ویروس کشنده می تواند ظرف چند هفته در سراسر کشور گسترش یابد. کارشناسان هشدار داده اند که سویه کشنده “10 برابر کشنده تر” است و از مردم خواسته اند نسبت به علائم هشدار دهنده ویروس آگاه باشند. این عفونت

یک کارشناس برجسته سازمان جهانی بهداشت گفت: خطر برای جمعیت عمومی کم است، زیرا این ویروس که به آبله میمون نیز معروف است، پس از ویران کردن اروپا گسترده شد، اما از مردم خواست هم اکنون اقدامات جدی انجام دهند. به بریتانیا هشدار داده شده است که ویروس ممکن است در هفته های آینده گسترش یابد.

یکی از کارشناسان برجسته سازمان جهانی بهداشت، دکتر. هانس کلوگه با وجود هشدار جهانی پس از ظهور ویروس، که منشأ آن در آفریقا بود، اصرار داشت که ویروس جدید نیست.

تنها در جمهوری دموکراتیک کنگو، 1500 مورد و 450 مورد مرگ از زمان پیدایش آن ثبت شده است، و نوع نگران‌کننده‌تر این ویروس اکنون مسئول 450 مرگ و میر است و به عنوان کلاد 1 در سوئد شناسایی شده است. 2 نوع Clade 1 وجود دارد. نمونه سوئدی با نام Clade 1b شناخته می شود.

از مردم خواسته شده است که مراقب علائم هشداردهنده عفونت نادر باشند، اما دکتر کلوگ گفت که متخصصان در مورد نحوه مقابله با این بیماری با اقدامات بهداشت عمومی و در صورت لزوم واکسن‌ها به خوبی مجهز و آگاه هستند.

دکتر دکتر گفت: بیشترین نیاز به یک مداخله هماهنگ در منطقه آفریقاست. کلوگ اضافه کرد که با وجود گزارش‌ها مبنی بر اینکه این سویه «10 برابر کشنده‌تر» است، خطر برای جمعیت عمومی کم است.

ساینس گزارش می دهد که خارش در این بیماری گاهی با آبله مرغان اشتباه گرفته می شود و به صورت تکه های برجسته شروع می شود که به تاول های کوچک پر از مایع تبدیل می شوند و در نهایت پوسته هایی را تشکیل می دهند که پس از مدتی می ریزند.

شناسایی 2 مورد جدید آبله میمون در فیلیپین

وزارت بهداشت فیلیپین (DOH) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که کادر پزشکی این اداره اخیراً دو مورد جدید ابتلا به M.pox (آبله میمون) را شناسایی کرده است که تعداد مبتلایان را در این کشور به سه مورد رساند. سخنگوی وزارت بهداشت این کشور گفت: موارد جدید شامل یک مرد 37 ساله و یک مرد 32 ساله است. مرد 37 ساله در حال حاضر در بیمارستان و مرد 32 ساله در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند. پیرمرد در خانه می ماند و منتظر جواب آزمایش تایید نمونه پوست می ماند.

دومینگو گفت که هر دو به Mpox Clade II مبتلا بودند، شکل خفیف‌تری از ویروس، و وزارت بهداشت این کشور هنوز هیچ ارتباط اپیدمیولوژیکی بین دو مورد جدید و اولین مورد فعال در سال 2024 را تعیین نکرده است. مردی 33 ساله که روز دوشنبه هفته گذشته شناسایی شد.

فیلیپین با احتساب این موارد جدید آبله، 12 مورد از جولای 2022 ثبت کرده است.

دومینگو گفت 9 مورد از سال 2023 بهبود یافته اند.

در همین حال، تئودورو هربوسا، وزیر بهداشت فیلیپین گفت: «ما همچنان شاهد شیوع محلی M. Pax clade II در فیلیپین، به ویژه در مانیل هستیم.

M.pox می تواند از طریق تماس بسیار نزدیک با فرد آلوده منتقل شود و علائم شایع M.pox شامل بثورات پوستی، تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمر درد، کم انرژی و تورم غدد لنفاوی است.

بر اساس آخرین آمار CDC آفریقا، 17541 مورد ابتلا به M.pox و 517 مورد مرگ ناشی از این بیماری از 13 کشور آفریقایی گزارش شده است.

کانون کنونی این بیماری، جمهوری دموکراتیک کنگو، 96 درصد از کل موارد و 97 درصد از کل مرگ و میرهای گزارش شده در سال 2024 را به خود اختصاص داده است. اوتاپیدمی سازمان جهانی بهداشت (WHO). م. آبله این یک اورژانس بهداشت عمومی نگران کننده در میان نامیده شده است. بین المللیاو اعلام کرد.