بعدی- رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی در مصاحبه ای مدعی شد: ما یادداشت تفاهمی داریم که آژانس ما را ملزم به نظارت بر بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران می کند.
بر اساس گزارش فردا، مدیرکل انرژی اتمی همچنین گفت: آماده ادامه فعالیت های فنی خود در ایران هستیم.
وی همچنین مدعی شد: ما معتقدیم که مواد هستهای ایران از آخرین بازرسی ما در سال 2025 تاکنون منتقل نشده است، اما باید از این موضوع مطمئن باشیم..»
گروسی درباره سرنوشت اورانیوم ایران نیز مدعی شد: رقیق سازی اورانیوم بسیار غنی شده ایران یکی از راهکارهای پیشنهادی برای مدیریت ذخایر اورانیوم ایران است.
وی در خصوص مذاکرات ایران و آمریکا گفت: جزئیات فعالیت های ما در ایران و تشکیل کمیته هماهنگی در خصوص روند بازرسی با توجه به مذاکرات ایران و آمریکا مشخص می شود.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا مدعی شد: امیدواریم کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بتوانند به زودی از تاسیسات هسته ای ایران بازدید کنند.






ارسال پاسخ