آخرین وضعیت جذام در کشور 1403 + راه های انتقال و علائم بیماری

آخرین وضعیت جذام در کشور 1403 راه های انتقال

انتخابتو، این بیماری جذام یا پرسیدن (جذام) در قدیم نرد گفته می شود که این یک بیماری عفونی پیشرونده است که باعث زخم های پوستی شدید و بد شکل می شود. جذام به نام هانسن همچنین مشخص است که این نام از نام دانشمند (گرهارد) که بیماری را کشف کرده است، گرفته شده است. زره هانسن) آن را گرفت.

این بیماری به طور جدی اعصاب دست و پا، پوست، تیغه بینی و دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار می دهد. اثر قرار می دهد، با این حال می توان گفت جذام اگرچه این بیماری مانند گذشته رایج نیست، اما هنوز در برخی از نقاط جهان وجود دارد.

جذام این یک بیماری عفونی و پیشرونده است که توسط یک عامل باکتریایی ایجاد می شود. مایکوباکتریوم لیپا عفونت (Mycobacterium Leprae) با ایجاد زخم های پوستی می تواند به اعصاب آسیب وارد کند و ماهیچه ها را ضعیف کند، بنابراین اگر این بیماری به موقع درمان نشود، باعث ناهنجاری ها و ناتوانی های جدی در افراد می شود.

در حال حاضر، اگر در اطراف فردی باشید که به آن مبتلا است، این بیماری مانند گذشته مسری نیست. پرسیدن (جذام) احتمال انتقال بیماری در صورت تماس مستقیم و مکرر با قطره های بینی یا دهان جذام برای افزایش.

تعداد عفونت ها جذام تعداد انگشت شماری / 4 نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند جذام در این سال

فرشید رضایی، رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. در مورد بیماری اخیرا جذام و وضعیت کشور در خصوص شیوع این بیماری به شرح زیر بیان شد: بیماری جذام یکی از بیماری هایی است که در دنیا رو به انقراض است و در کشور ما نیز رو به انقراض است. دلایل زیادی وجود دارد که بشریت توانسته این بیماری را از بین ببرد، از جمله: جذام این بیماری به راحتی منتقل نمی شود و از طریق تماس عادی مانند افراد با هم نشستن یا غذا خوردن منتقل نمی شود، اما تماس طولانی مدت مانند هم اتاقی بودن می تواند باعث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر شود.

وی خاطرنشان کرد: علت این بیماری باکتری است. جذام آنها از جمله باکتری هایی هستند که بسیار کند رشد می کنند و به راحتی تکثیر نمی شوند و از بدن یک فرد به بدن فرد دیگر منتقل می شوند: از این رو بیماری ادامه یافت. جذام ما با آنچه در مورد سایر بیماری های عفونی که به راحتی به سایر افراد جامعه منتقل می شوند، نمی بینیم.

رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی دیگر از دلایلی که بشریت توانسته این بیماری را از بین ببرد این است که به محض تشخیص و درمان این بیماری، انتقال آن متوقف می شود و به همان میزان بیماری وجود دارد. پدیدار می شود. این انتقال که در صورت زندگی مشترک طولانی مدت امکان پذیر بود و دیگر در دسترس نیست.

زندگی شهری رزایی و غیر جمعی امروزه بشریت این بیماری را برای از بین بردن آن ساخته است و ما به ندرت به این بیماری مبتلا می شویم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درمانی برای این بیماری وجود دارد و مانند گذشته یک بیماری صعب العلاج است، گفت: امروزه آنتی بیوتیک های بسیار موثری برای درمان این بیماری وجود دارد، در صورتی که فرد مبتلا به این بیماری در خانواده و بستگان او جذام اگر آن را ندارید نگران این بیماری نباشید زیرا سیستم بهداشتی کشور ما و بسیاری از کشورها این بیماری را در مرحله حذف نگه داشته است.

مسیر انتقال جذام

دوره نهفتگی بیماری ها (زمان تا ظهور علائم بیماری)، کمون می گویند برای مدت طولانی کمون جذام این فرآیند که می تواند به طور متوسط ​​بین 5 تا 20 سال طول بکشد، اجازه نمی دهد که علت واقعی بیماری مشخص شود.

اما دانشمندان فکر می کنند راه تنفسی رایج ترین راه انتقال است. پرسیدن (جذام) همانطور که مشخص است می توان گفت افرادی که تماس نزدیک، مکرر و طولانی مدت با فرد بیمار دارند به طرق زیر به این بیماری مبتلا می شوند. جذام مبتلا شدن:

  • نفس
  • عطسه و ترشح از بینی و دهان
  • دستگاه گوارش
  • سرفه و ترشح از دهان
  • تماس مستقیم پوست با زخم های باز
  • تماس با خاک، حشرات و محیط آلوده

علائم پوستی جذام

  • پوست خشک، ضخیم و سخت
  • بی حسی و تغییر رنگ در برخی از قسمت های پوست
  • از دست دادن نواحی پوست سر مانند مژه ها و ابروها
  • رشد ضایعات پوستی
  • زخم های بدون درد در کف پا
  • تورم یا توده در ناحیه لاله گوش

رفتار جذام

در حال حاضر این بیماری قابل درمان است و باید طبق توصیه های سازمان بهداشت جهانی (WHO) درمان شود. جذام برای درمان عفونت این بیماری به صورت رایگان در اختیار بیماران مانند پزشکان و آنتی بیوتیک ها قرار می گیرد. داپسون، ریفامپیسین و کلوفازیمین گفته شده که باید از شش ماه تا یک سال استفاده شود.

اگر شخص جذام اگر عفونت جدی باشد، مدت درمان آنتی بیوتیکی بیشتر می شود، اما می توان گفت که آنتی بیوتیک ها فقط عفونت ناشی از عفونت را درمان می کنند. جذام آنها بیماری را درمان می کنند و از پیشرفت آن جلوگیری می کنند، اما شفا دهنده آسیب عصبی و عوارض ناشی از این نیست.