آخرین وضعیت زائران ایرانی در مدینه منوره

آخرین وضعیت زائران ایرانی در مدینه منوره

به گزارش انتخابتو، علی اصغری رئیس ستاد مدینه منوره با اشاره به آخرین تحولات زیرساختی مدینه و ارائه آماری در خصوص عملیات حج 1403 گفت: از ابتدای سال 1403 هرتز. تعداد زائرانی که وارد شهر نبوی می شوند. عملیات حج شامل 218 کاروان با بیش از 30140 نفر در 131 پرواز است.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت: تعداد زائران حاضر در مدینه 10 هزار و 416 نفر بود که تقریباً 24 هزار زائر به زیارت حرم پیامبر (ص) مشرف شدند و 26 هزار نفر فرصت زیارت این حرم را داشتند. همچنین بیش از 348000 غذا در دو آشپزخانه به نام‌های «الاقلیمیه» و «خمری» برای زائران مدینه طبخ و توزیع شد.

رئیس ستاد مدینه منوره افزود: حدود 13 هزار و 515 نفر در مدینه تحت مراقبت های بهداشتی قرار گرفتند.

اصغری گفت: تاکنون حدود 19 هزار و 500 زائر به زیارت حضرت محمد (ص) رفته اند. اقامت در مدینه النبی حز. وی خاطرنشان کرد: پس از زیارت قبر پیامبر و بهشت ​​جاویدان در مسجد شجره، محرم بود و با قطار سریع السیر از مدینه به مکه منتقل شد. او این را فرصت بسیار خوبی دانست.

وی تصریح کرد: بر این اساس زمان تردد زائران تقریبا به دو ساعت و نیم کاهش یافت و این اقدام امنیت، آرامش و سرعت را به همراه داشت. در سال های گذشته که این انتقال با اتوبوس انجام می شد، علاوه بر خطر جانی میهمانان، با مشکلاتی از جمله خستگی، حواس پرتی و تاخیر در رسیدن به مکه مواجه بودیم.

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین