آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی در عربستان

آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی در عربستان

به گزارش انتخابتو، رئیس مرکز پزشکی حج و حج با اعلام اینکه تعداد زائران بستری در بیمارستان ها به 40 نفر رسیده است، نسبت به این احتمال هشدار داد و خاطرنشان کرد: دمای هوا در عربستان به 42 درجه رسیده است. گرمازدگی در بین زائران

ایسنا در یکی از مطالب خبری خود نوشت: دکتر رئیس مرکز پزشکی حج و حج جمعیت هلال احمر در عربستان. سید علی مرعشی به تامین امکانات و تجهیزات ویژه بهداشتی و درمانی برای ایام تشریق اشاره کرد. (مناسک حج) گفت: با توجه به تمامی ظرفیت ها برای ارائه بهترین خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در ایام تشریک و دمای 41 و 42 درجه در عربستان سعودی در این ایام، زائران باید به توصیه های ذیل توجه ویژه داشته باشند. پزشکان برای جلوگیری از گرمازدگی .

وی همچنین از ارائه خدمات درمانی بیش از 100 هزار و 900 مورد به زائران شامگاه دوشنبه 23 خرداد ماه خبر داد و افزود: در بیش از 74 هزار و 200 مورد در مکه مکرمه و بیش از 26 هزار و 600 مورد در مدینه منوره خدمات درمانی ارائه شد. تعداد مراجعات به درمانگاه های ایرانی در مکه و مدینه نزدیک به 16 هزار نفر است. همچنین 2968 بازدید خصوصی و 43523 بازدید از ادارات مجتمع های مسکونی انجام شد. همچنین 4 هزار و 381 مورد خدمات پاراکلینیک، 29 هزار و 200 مورد خدمات پرستاری، 29 هزار و 200 مورد خدمات درمانی بستری و 2 هزار و 556 مورد خدمات مددکاری، مددکاری و ایاب و ذهاب به زائران ارائه شد.

مرعشی بیان کرد: در حال حاضر 15 بیمار در بیمارستان های عربستان بستری هستند و 25 بیمار نیز در بیمارستان و درمانگاه مرکزی هلال احمر مکه و مدینه منوره بستری و از خدمات در مانی بهره مند می شوند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و حج جمعیت هلال احمر، وضعیت جسمانی زائران قابل قبول است و ارائه خدمات بهداشتی به زائران در کاروان های مدینه و مکه مکرمه تا پایان عملیات حج ادامه دارد.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین