آخرین وضعیت عرضه انسولین در کشور; ما چیزی کم نداریم

آخرین وضعیت عرضه انسولین در کشور ما چیزی کم نداریم

غلامحسین صادقیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تولید انسولین در کشور اظهار کرد: در حال حاضر دو شرکت انسولین تولید می کنند و دو شرکت دیگر نیز به آنها اضافه می شود. زیرا داروهای انسولین داروهای بیولوژیکی هستند و تولید آنها محدود است.

وی در خصوص تولید داروی بیولوژیک نیز گفت: تولید داروی بیولوژیک در تمام دنیا محدود است اما در ایران وجود دارد. بخشی از آن کشورهایی هستند که هم در زمینه تولید و هم در زمینه واردات این دارو فعالیت می کنند و مشکلی برای تامین نداریم.

رئیس اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مشکلی برای تامین انسولین در کشور نداریم، گفت: گاهی برخی از پزشکان می توانند نوع خاصی از انسولین را تجویز کنند که خارجی است. از آنجایی که در راستای حمایت از برند و تولید است، سهم کمتری از بازار را به آنها اختصاص می دهیم و این تصور را ایجاد می کنیم که آن دارو پیدا نمی شود.

صادقیان در ادامه سخنان خود گفت: باید بدانیم که برای حمایت از تولید داخل سهم بیشتری را به این بخش اختصاص می دهیم به عنوان مثال اگر 70 درصد از سهم بازار تولید داخل باشد، 30 درصد باقیمانده مربوط به واردات خواهد بود. . بنابراین زمانی که برخی پزشکان مجبورند داروهای بیشتری را برای خارجی ها تجویز کنند، حجم محدود داروهای وارداتی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز بیماران باشد.

وی برای حمایت از تولیدات پزشکی داخلی با تاکید بر اینکه این بخش از بازار سهم بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد بیماران با مراجعه به اولین داروخانه و عدم دسترسی به دارو از یافتن داروی خود ناامید می شوند و از ساختمان خارج می شوند.

رئیس اداره کل داروها و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو افزود: این موضوع را بارها به افرادی که از سامانه استفاده می کنند اعلام کرده ایم. Titek آنها می توانند داروهای خود را از نزدیکترین داروخانه در محل کار یا خانه تهیه کنند و پس از اطمینان از موجود بودن آنها به آنجا بروند. تولید – محصول آنها داروهای خود را مصرف می کنند، بنابراین مهم است که آنها را در مورد سیستم آگاه کنید. Titek برای افزایش آگاهی عمومی در مورد خدمات این سامانه.