آمار باورنکردنی از تعداد مسافران گیلان در یک هفته!

موج شدید سفر؛ این استان ها به مرز اشباع رسیده اند/ سفر بدون رزرو قطعی انجام نشود!

به گزارش انتخابتو، در هفته گذشته و چند روز تعطیلات شاهد حضور مسافران زیادی به استان گیلان و سایر شهرهای کشور بودیم و برخی استان ها بیش از جمعیت خود میزبان مسافران بودند.

تسنیم در یکی از گزارش های خود نوشت: تردد مسافران در گیلان به حدی بود که گاهی شاهد صف های طولانی در جاده ها بودیم و حتی در پمپ بنزین ها نیز مسئولان گیلان اعلام کرده بودند که مشکلی در تامین سوخت استان وجود ندارد. اما به دلیل تراکم خودروهای سنگین در جاده های گیلان، تانکرهای سوخت ساعت ها در ترافیک گیر کرده بودند و با تاخیر به جایگاه های سوخت رسیدند.

البته ازدحام متراکم مسافران در گیلان باعث شد مسافران در خیابان ها، پارک ها و دیگر اماکن چادر برپا کنند و متاسفانه برخی از مسافران با بی توجهی به نظافت این استان زباله های خود را در گوشه و کنار شهر رها کردند. خیابان ها و پارک ها

بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت گیلان حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر است. بین 10-17 سپتامبر آمد. تا دهم، یک هزار و 113 دستگاه خودرو با دو درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته راهی گیلان شدند.

با وجود اینکه هفته گذشته شاهد تردد مسافران زیادی بودیم و حتی تردد در برخی از محورها مسدود شده بود، اما جاهی می گوید: تعداد مسافرانی که از طریق زمینی و هوایی وارد استان گیلان شده اند، 6 میلیون و 175 هزار و 342 نفر برآورد شده است. بین 10 تا 17 سپتامبر 1.85 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضریب اشغال اماکن اقامتی ثابت در محدوده این اداره کل را 110 درصد عنوان کرد و گفت: برآورد تعداد مسافران اقامتی در مراکز اقامتی ثابت و موقت این استان 8 نفر است. میلیون 591 هزار و 742 نفر باقی مانده است.

طی چند روز گذشته شاهدیم که 483 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان گیلان انجام شده است و در تعطیلات چند روز اخیر تعداد مسافران نسبت به جمعیت گیلان نیز دو برابر شده است در این زمینه تدابیری اندیشیده شود و سازماندهی مسافران نیز در نظر گرفته شود.

2333216

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین