آیا استفاده از روغن کرچک عوارضی دارد؟

آیا استفاده از روغن کرچک عوارضی دارد؟

آیا استفاده از روغن کرچک عوارضی دارد؟

بعد- طبیعتاً مصرف غیراصولی هر ماده ای بدون مشورت با متخصص ممکن است عوارضی در افراد ایجاد کند. اگر قصد دارید از روغن کرچک برای حل هر یک از مشکلاتی که قبلا ذکر کردیم استفاده کنید، بهتر است قبل از انجام این کار با متخصصان و پزشکان مشورت کنید. اما باید بدانید که عموماً عوارض مصرف روغن کرچک به سلامت پوست و دستگاه گوارش مربوط می شود. بنابراین عوارض جانبی باید در این دو بخش بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. رایج ترین عوارض جانبی استفاده از روغن کرچک عبارتند از:

1- حالت تهوع: مصرف بیش از حد روغن کرچک می تواند باعث تهوع شود. امکان بهبودی وجود دارد؛ با این حال، کنترل نکردن علائم تهوع می تواند منجر به کم آبی شدید و عدم تعادل الکترولیت شود. همچنین می تواند ریتم قلب شما را مختل کند. حالت تهوع ناشی از روغن کرچک نیز ممکن است با استفراغ همراه باشد.

2. اسهال: دانه کرچک حاوی ریسین است که یکی از سمی ترین مواد شناخته شده است. طبق تحقیقات، اگرچه علائم مصرف مشخص نیست، اما به احتمال زیاد شامل اسهال است.

3. بثورات پوستی: طبق یک مطالعه، روغن کرچک برای پوست نسبتاً تحریک کننده است. سایر واکنش های آلرژیک ناشی از استفاده از روغن کرچک خارش و کهیر است. اینها می توانند در جایی که از روغن استفاده می شود رخ دهند. همچنین مواردی (البته نادر) وجود دارد که تماس روغن کرچک با پوست باعث ایجاد بثورات پوستی می شود.

4. گرفتگی عضلات: همه ما می دانیم که روغن کرچک یک ملین باورنکردنی است. بر اساس یک گزارش، ضعف و گرفتگی عضلات ممکن است نتیجه مصرف بیش از حد ملین باشد. در واقع، گرفتگی عضلات، یک عارضه جانبی مصرف بیش از حد روغن کرچک، آنقدر جدی است که نیاز به مراقبت و مراقبت فوری پزشکی دارد. وجود ریسین در دانه های کرچک ممکن است دلیل این عارضه باشد.

5- سرگیجه: سرگیجه یکی از علائم مصرف بیش از حد روغن کرچک است.

6. مسمومیت با کشمش: کشمش یک پروتئین سمی است که در دانه های کرچک یافت می شود و از خوردن آن توسط حشرات، پرندگان و سایر آفات جلوگیری می کند. جویدن و بلعیدن دانه های کرچک طبق گزارشات، ریسین را آزاد می کند که می تواند به ما آسیب برساند.