آیا «میراث فرهنگی» به دروس مدرسه و دانشگاه اضافه می شود؟

آیا میراث فرهنگی به دروس مدرسه و دانشگاه اضافه می

به گزارش انتخابتو، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در نامه ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیشنهاد داد که دوره های «میراث فرهنگی» و «آشنایی با میراث فرهنگی» در این دوره گنجانده شود. ساختار دوره های آموزشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شد.

به گزارش ایرنا، افزایش سواد میراثی یکی از موضوعات مهم در حوزه میراث فرهنگی است، موضوعی که می تواند میراث فرهنگی جامعه را متحول کند که از ابتدا تاکنون همواره مورد تاکید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است. دولت سیزدهم تقویت علاقه و هیجان عمومی در شناخت میراث فرهنگی، تاریخی و تمدنی و هویت تاریخی و از همه مهمتر ایجاد عزم و اراده ملی در قالب یک حرکت ملی برای حفاظت از میراث فرهنگی.

مطالعات و مطالعات نشان می دهد که کشورهایی که در حفظ و حراست از میراث فرهنگی خود موفق هستند، از یک برنامه آموزشی از کودکی تا نوجوانی، از مدرسه تا دانشگاه بهره مند می شوند. در این زمینه وزارت میراث فرهنگی پیشنهادی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد. یعنی: دوره های «میراث فرهنگی» و «آشنایی با میراث فرهنگی» در ساختار دوره های آموزشی و آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گنجانده شود.

میراث فرهنگی سنگ بنای تحکیم پیوندهای فرهنگی جامعه است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی دارابی، اضافه شدن رشته «میراث فرهنگی» را به ساختار دوره‌های آموزشی پیشنهاد کرد. برنامه ریزی برای تخصیص ساعات آموزشی در مکان هایی که موزه ها و اماکن تاریخی-فرهنگی اضافه می شوند.

وی همچنین خواستار برنامه ریزی برای افزودن موضوع «آشنایی با میراث فرهنگی» به لیست دروس عمومی مقطع کارشناسی دانشگاه ها و موضوع «دانش میراث فرهنگی (رشته محور)» به دروس پایه و تحصیلی شد. انجام شود. رشته های علوم انسانی و هنر در مقطع کارشناسی توصیه می شود.

دارابی در این نامه با اشاره به اهمیت شناخت و ترویج ارزش‌های فرهنگی ملموس و ناملموس در عرصه آموزش رسمی کشور، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی به عنوان مهم‌ترین بستر تحکیم پیوندهای فرهنگی جامعه و منبع غنی حکمت و دانش است. و تجربیات زندگی منطقه ای؛ حوزه‌ای است که در صورت شناخت، ترویج و اجرا به‌ویژه در حوزه آموزش، می‌تواند پشتوانه و بستر مؤثری برای مسیر تعالی و رشد کشور باشد.

معاون وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در این جمع بندی تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در «برنامه ریزی محتوایی دوره ها و برنامه ها»، «نوشتن منابع آموزشی» و «برنامه ریزی» آمادگی کامل دارد. کمال که برنامه ها و دوره های آموزشی میراث فرهنگی از جمله «تأمین معلمان» و «حضور دانش آموزان در موزه ها و اماکن تاریخی» را برگزار می کند، همکاری خود را با وزارت آموزش ملی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکمیل کرد.

۴۷۲۳۶

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین