از خواص توت فرنگی چه می دانید؟ + تاثیر توت فرنگی بر کاهش وزن، پوست و کبد چرب

از خواص توت فرنگی چه می دانید؟ تاثیر توت

انتخابتو، توت فرنگی یک میوه است. قند خون این میوه که به دلیل کم کالری بودن گزینه مفیدی برای افراد دیابتی و کسانی است که می خواهند وزن کم کنند، به طور طبیعی حاوی ویتامین ها، فیبر و به خصوص فیبر بالایی است. ضد اکسیدان های معروف به پلی فنول ها را بدون سدیم، چربی یا کلسترول فراهم می کند و در بین 20 میوه برتر از نظر ظرفیت آنتی اکسیدانی قرار دارد و منبع خوبی از منگنز و پتاسیم است.

توت فرنگی با نام علمی (Fragaria ananassa) در قرن 18 در اروپا کشف شد و از آنجا توسعه یافت. توت فرنگی های ارگانیک قرمز روشن، آبدار و شیرین هستند. توت فرنگی منبع عالی ویتامین C، منگنز، فولات (ویتامین B9) و پتاسیم است و فقط حاوی مقادیر کمی چربی (حدود 0.3 درصد) و مقادیر کم پروتئین (حدود 0.7) است.

توت فرنگی اواخر بهار

این توت فرنگی ها که در اواخر خرداد آماده چیدن می شوند، دوره باردهی و برداشت 10 روزه دارند، اندازه بزرگی دارند و یکی از رایج ترین انواع توت فرنگی هستند.

توت فرنگی دائمی

این نوع توت فرنگی در اوایل بهار و اواخر تابستان رسیده و محصول در اردیبهشت و مهرماه در بازار موجود است.

توت فرنگی خنثی

دوره رشد این دسته از بقیه بیشتر است و از اواسط آبان ماه شروع می شود.

این مدل برای رشد و ثمر دادن نیازی به آفتاب کامل و شدید ندارد، به همین دلیل به آن توت فرنگی خنثی می گویند، اندازه میوه توت فرنگی خنثی نسبت به دسته های دیگر کوچکتر است.

مهمترین ویژگی های توت فرنگی

  • ضد عفونی رحم
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • فشار خون پایین
  • کمک به درمان کبد چرب
  • جلوگیری از تجمع سموم و مواد زائد
  • کاهش سطح اسید اوریک خون
  • پیشگیری و درمان یبوست
  • حفظ سلامت زنان باردار و جنین
  • کاهش علائم بیماری های تخمدان

طعم توت فرنگی

طبیعت توت فرنگی سرد و مرطوب است، هر چه رسیده تر باشد، سردتر، نارس تر، سردتر و خشک تر است.

خواص توت فرنگی برای کاهش وزن

توت فرنگی یک غذای کمیاب است قند خون و مانند بیشتر میوه ها حاوی چربی نیست. در این میوه قند وجود دارد، اما قند آن وجود دارد فروکتوز بله، فیبر موجود در توت فرنگی همچنین جذب قندهای طبیعی را کند می کند و محدود کردن وعده های غذایی خود به حدود یک فنجان یا کمتر توت فرنگی به شما کمک می کند از مصرف بیش از حد کالری جلوگیری کنید که به کاهش وزن کمک می کند.

راه های گنجاندن توت فرنگی در یک رژیم غذایی متعادل شامل برش دادن آن در سالاد، فرو بردن آن در شکلات تلخ، یا استفاده از آن برای شیرین کردن ماست کم چرب یا بدون چربی یا حتی به عنوان میان وعده است.

خواص توت فرنگی برای پوست

توت فرنگی افزودنی عالی برای روتین مراقبت از پوست شما است، آنها سرشار از این ماده مغذی هستند. ضد اکسیدان ها، ویتامین ها و انرژی چیزهایی هستند که روی پوست شما معجزه می کنند. توت فرنگی سرشار از ویتامین C است که خواص ضد التهابی دارد و به تسکین، آرام کردن و التیام آکنه کمک می کند. آکنه کمک می کند، به علاوه این میوه حاوی اسید است سالیسیلیک منافذ پوست را تمیز می کند و باکتری ها را از پوست پاک می کند.

اسید سالیسیلیک یک پاک کننده عالی آکنه این یک عنصر محبوب در بسیاری از کرم های صورت و سایر محصولات آرایشی و مراقبت از پوست است.

خواص توت فرنگی برای سرماخوردگی

توت فرنگی با طعم مطبوع و فواید بی شماری که دارد نه تنها میوه ای لذیذ به حساب می آید، بلکه به عنوان منبعی غنی از ویتامین C شناخته می شود و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

این ویژگی توت فرنگی به ویژه در فصول سرد سال که بدن بیشتر در معرض سرماخوردگی، تب، گلودرد و سرفه قرار می گیرد، به بهبود سریع این گونه بیماری های فصلی کمک می کند و در عین حال از عود آن ها جلوگیری می کند. با تقویت سیستم دفاعی بدن

از خواص توت فرنگی چه می دانید؟  + تاثیر توت فرنگی بر کاهش وزن، پوست و کبد چرب

خواص توت فرنگی برای کبد چرب

توت فرنگی نه تنها به دلیل فواید بی شماری که برای سیستم ایمنی دارد، بلکه به دلیل خواص محافظتی از کبد نیز شناخته شده است. اسیدهای طبیعی موجود در این میوه به محافظت از کبد و جلوگیری از تجمع سموم و مواد زائد در بدن کمک می کند.

مصرف منظم توت فرنگی می تواند فشار خون را کاهش دهد و سطح اسید را کاهش دهد اوریک این به گردش خون کمک می کند، که به ویژه برای افراد مبتلا به کبد چرب یا مشکلات فشار خون بسیار مهم است. توصیه می شود افراد برای محافظت از سلامت کبد و تنظیم فشار خون، چند عدد توت فرنگی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند.

خواص توت فرنگی برای زنان باردار

توت فرنگی منبع اسید فولیک (B9) است.: اسید فولیک یکی از موارد ضروری برای رشد لوله عصبی در جنین است، بنابراین با مصرف منظم توت فرنگی می توانید بدون فکر کردن به مکمل های شیمیایی، با مصرف یک میوه زیبا و ارگانیک به حفظ سلامت جنین کمک کنید.

ویتامین C موجود در توت فرنگی: توت فرنگی منبع عالی ویتامین C است. ضد اکسیدان ضروری برای سلامتی س بهبود ایمنی، پیشگیری از بیماری های عفونی و گردش خون برای جنین و مادر.

توت فرنگی کپسول منگنز و پتاسیم ارگانیکاین مواد معدنی کمیاب که بیشتر در حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات تازه یافت می‌شوند، برای بسیاری از فرآیندهای مهم در بدن مانند بهبود عملکرد قلب، بهبود عملکرد سیستم گوارش و مبارزه با رادیکال‌های آزاد مفید هستند.

توت فرنگی همچنین حاوی مقادیر کمی آهن، مس، منیزیم، فسفر و ویتامین های B6، K و E است.

درمان آکنه با توت فرنگی

چربی بیش از حد زیر پوست می تواند باعث آکنه شود زیرا توت فرنگی دارای خواص اسیدی است، می تواند سطح چربی پوست را کاهش دهد و از آکنه های جدید و همچنین درمان آکنه روی صورت جلوگیری کند.

برای تهیه ماسک ضد آکنه توت فرنگی چند عدد توت فرنگی را در مخلوط کن یا میکسر بریزید تا پوره شود سپس آن را روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.