استقرار بیمارستان ها و تجهیزات صحرایی در مناطق مرزی/اهمیت پیشگیری از گرمازدگی و اپیدمی تب دنگی

استقرار بیمارستان ها و تجهیزات صحرایی در مناطق مرزیاهمیت پیشگیری

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدجعفر معادل مراسم بدرقه کاروان اورژانس و پزشکی کشور به مرزهای غربی کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی.آ) و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران سازماندهی شده در محل سازمان اورژانس کشور گفت: در دولت سیزدهم فعالیت های موثر و ماندگاری در موضوع اربعین حسینی انجام شد. خدمات بهداشتی و درمانی به زائران

احداث مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی با تمامی امکانات و تجهیزات لازم در مناطق صفر مرزی را می توان از اقدامات موثر در ارائه خدمات مناسب به زائران دانست.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه زائران در سال های اخیر به دلیل کمبود امکانات با گرمازدگی مواجه شده اند، گفت: امیدواریم با احداث مراکز بهداشتی و درمانی دیگر شاهد گرمازدگی زائران در مرزها نباشیم. .

معادل 271 آمبولانس، 44 اتوبوس آمبولانس، 14 آمبولانس نیزه موتوری14 فروند بالگرد، 2 فروند هواپیما، 5 واحد تعمیرگاه سیار، 4 واحد سیستم ارتباطی، 4 واحد آزمایشگاهی سیار و 10 بیمارستان صحرایی موقت در نقاط مرزی مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه به زائران توصیه می شود در ساعات خنک تر و در مسیرهای مناسب پیاده روی کنند، گفت: یکی از مشکلات اساسی در ایام اربعین حسینی وجود بیماری های مختلف از جمله تب دنگی ناشی از گزش آئدس است. پشه و گرمازدگی به دلیل افزایش دمای هوا، رعایت تمامی اصول بهداشتی یکی از موارد مهم در افتتاح و برپایی مراکز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی است. سلامتی_درمانی نقاط مرزی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی صفر است.