اسپانیا و فرانسه نمایندگان خود را برای حضور در اسکار 2025 اعلام کردند

اسپانیا و فرانسه نمایندگان خود را برای حضور در اسکار

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، «بازگشت زحل» جدیدترین ساخته ایساکی لاکوستا که در جشنواره مالاگا امسال عنوان بهترین فیلم و کارگردان اسپانیایی را از آن خود کرد، نماینده اسپانیا در رقابت بین المللی اسکار 2025 بود. لاکوستا خالق فیلم یک سال و یک شب محصول 2022 است که درباره حمله تروریستی تحسین شده به سینمای باتاکلان فرانسه است.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «بازگشت زحل» توانست در فهرست کمیته انتخاب اسپانیا از رقبای خود از جمله «ستاره آبی»، «مارکو» و ۲ فیلم دیگر پیشی بگیرد.

«بازگشت زحل» یک فیلم به ظاهر اتوبیوگرافیک است که کم کم مخاطب را با شخصیت هایی آشنا می کند که نمی توانند به یاد بیاورند که واقعا چه اتفاقی افتاده است.

این فیلم از گروه افسانه ای راک مستقل اسپانیایی Los Plantas الهام گرفته شده است که در اواخر دهه 1990 رکوردی را ضبط کردند که شهرت آنها را علیرغم اختلافات درون گروه تأیید کرد.

لاکوستا به همراه پل رودریگز این فیلم را کارگردانی کرده و فرناندو ناوارو، فیلمنامه نویس معروف اسپانیایی، نویسنده فیلم «زیر صفر» در هنگام نگارش فیلمنامه او را همراهی می کند. چندین شرکت بزرگ مستقل اسپانیایی این فیلم را تولید کردند.

فرانسه همچنین «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار را به عنوان نماینده این کشور در رقابت های بین المللی اسکار معرفی کرد. این فیلم برنده 2 جایزه مهم جشنواره کن شد و نقدهای مثبتی نیز دریافت کرد.

فیلم اسپانیایی زبان امیلیا پرز با بازی کارلا سوفیا گاسکون در نقش یک قاچاقچی ترسناک، یکی از طولانی ترین فیلم های مورد تشویق را در جشنواره کن دریافت کرد و جایزه هیئت داوران و جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

اودیار نویسنده و کارگردان فرانسوی است که با فیلم «دیپان» برنده نخل طلا شد و پیش از این با فیلم «یک پیامبر» با بازی طاهر رحیم نامزد دریافت جایزه اسکار خارجی زبان شده بود.

این فیلم یکی از چهار فیلمی شد که در فهرست نهایی کمیته اسکار فرانسه قرار گرفت و با «کنت مونت کریستو» ساخته ماتیو دلاپورت و الکساندر د لا پاتلیه، «ما همه خواب می‌بینیم» و «متشکرم» ساخته پایال کاپادیا، یکی از چهار فیلمی شد که در فهرست نهایی کمیته اسکار قرار گرفتند. . «تو» اثر آلن ژیرودی. بزرگترین رقیب امیلیا پرز، «کنت مونت کریستو» بود که بیش از 8 میلیون بلیت در باکس آفیس فرانسه فروخت. اگرچه کمتر از یک ماه اکران شده است، اما «امیلیا پرز» نزدیک به 750000 بلیت فروخته است و قرار است از اول نوامبر در سینماهای آمریکا اکران شود.

کمیته انتخاب نماینده جدید اسکار به ریاست چارلز تسون، مدیر هنری سابق هفته منتقدان کن، نماینده فرانسه را انتخاب کرد. علاوه بر آدری دیوان، کارگردان «امانوئل» برنده شیر طلایی ونیز، فلوریان زلر، تهیه‌کننده و نمایشنامه‌نویس «پدر»، رئیس سابق Lionsgate، پاتریک واکسبرگر، مدیر فروش بین‌المللی کارول باراتون و توزیع‌کنندگان قدرتمند فرانسوی، گرگوار ملین و میشل هالبراستات. تهیه کنندگان روزالی واردا و دیوید تیون و بازیگر کلمنس پوزی اعضای کمیته انتخاب را تشکیل دادند.

این کمیته سال گذشته پس از انتخاب نکردن فیلم «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی جاستین تریر، برنده نخل طلای کن، که پنج نامزدی اسکار در بخش‌های اصلی دریافت کرد و بهترین فیلمنامه اصلی را از آن خود کرد، با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد. فیلم غذای رمانتیک «طعم چیزها» سال گذشته نماینده فرانسه در اسکار بود.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین