افراد میانسال می توانند با این روش ها سیستم دفاعی بدن را تقویت کنند.

افراد میانسال می توانند با این روش ها سیستم دفاعی

بعدی- تحقیقات جدید نشان می دهد که واکسن علیه ویروس تنفسی به تنهایی می تواند جان هزاران سالمند را در بریتانیا نجات دهد.

به گزارش انتخابتو به نقل از ایندیپندنت، این بررسی توسط کارشناسان دانشگاه آبردین و مرکز تحقیقات ویروسی بریتانیا پس از راه‌اندازی برنامه‌ای برای هدف قرار دادن ویروس سنسیشیال تنفسی که به افراد 75 سال و بالاتر و همچنین زنان هفته 28 بارداری ارائه می‌شود، انجام شد. از خود و نوزادانشان محافظت کنند. این مطالعه نشان می دهد که استفاده از این واکسن در بین افراد میانسال می تواند از مرگ 2800 نفر در سال جلوگیری کند. پس چرا افراد میانسال، به ویژه افراد بالای 60 سال، در برابر چنین ویروس هایی آسیب پذیرتر هستند؟

با افزایش سن، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و تولید سلول های ایمنی توسط تیموس تقریباً مختل می شود. ضعف سیستم ایمنی در این سن، مبارزه با ویروس ها و بیماری ها را برای بدن دشوار می کند. البته افراد بالای 60 سال می توانند با انجام چند کار ساده سیستم ایمنی و سلامت کلی خود را بهبود بخشند.

واکسیناسیون

ادامه واکسیناسیون برای افراد مسن، از جمله واکسن های آنفولانزا و پنوموکوک که از افراد میانسال محافظت می کند، کاملاً مهم است. توصیه می شود به این افراد یک دوز واکسن کووید-19 تزریق شود.

تنظیم رژیم غذایی

رژیم غذایی نقش مهمی در ایمنی دارد. خوردن میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. بروکلی و انواع توت ها به ویژه مفید هستند. غذاهای پروبیوتیک مانند ماست و کفیر از سلامت روده حمایت می کنند، که کلیدی برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن است. مرکباتی مانند کیوی و پرتقال نیز برای سیستم ایمنی بدن عالی هستند. مرکبات حاوی ویتامین C هستند که نقش مهمی در تولید گلبول های سفید دارد. گلبول های سفید در مبارزه با عفونت ها بسیار مهم هستند. کیوی یک انتخاب واقعا عالی است و فلفل قرمز نیز سرشار از ویتامین C است.

روش های آرام سازی

استرس می تواند تأثیر بسیار منفی بر سلامت افراد میانسال داشته باشد، بنابراین استرس به ویژه برای این گروه سنی نگران کننده است. استرس مزمن سیستم ایمنی را ضعیف می کند. روش هایی مانند تمرینات تنفسی و مدیتیشن می توانند کورتیزول را کاهش داده و ایمنی را تقویت کنند.

با این روش ها افراد میانسال می توانند سیستم دفاعی/انتقال بدن خود را تقویت کنند.

ورزش کردن

ورزش منظم بسیار مفید است زیرا گردش خون را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و استرس را کاهش می دهد. بسته به استقامت فرد، فعالیت هایی مانند شنا و دوچرخه سواری توصیه می شود. حتی دو بار در هفته تمرینات قدرتی می تواند قدرت کلی فرد را افزایش دهد. فعالیت های کم تاثیر مانند یوگا و پیاده روی نیز می تواند به تنظیم التهاب، بهبود گردش خون و سم زدایی بدن کمک کند.

مصرف ویتامین D

مکمل ویتامین D ممکن است در بهبود ایمنی به خصوص در افراد مسن مفید باشد و بسیاری از افراد دچار کمبود این ویتامین هستند. سطوح پایین ویتامین D اغلب افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا آنها زمان کمتری را در خارج از منزل می گذرانند، بنابراین مصرف مکمل ها می تواند راه خوبی برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین D باشد.

الگوی خواب منظم

خواب برای داشتن سیستم ایمنی قوی بسیار مهم است. خواب کافی، هفت تا نه ساعت در شب، برای حمایت از سیستم ایمنی ضروری است. ایجاد یک برنامه خواب آرام برای بزرگسالان میانسال نیز مهم است. خواب به ترمیم و بازسازی بدن کمک می کند و بدن را برای مبارزه با عفونت ها آماده می کند. برای خواب با کیفیت بهتر است افراد میانسال قبل از نیمه شب و حدود ساعت 10 شب بخوابند.

با خانواده و دوستان معاشرت کنید

در حالی که ارتباط با خانواده یا شرکت در فعالیت های اجتماعی از سلامت روان سالمندان حمایت می کند، این امر بر سلامت جسمانی آنها نیز تأثیر مثبت می گذارد. رضایت از زندگی می تواند تا حد زیادی تاب آوری افراد را افزایش دهد و سلامت روان آنها را بهبود بخشد.