افزایش تعرفه خدمات پرستاری موفقیت دولت سیزدهم است

رفع کمبود نیروی پرستاری باید در اولویت دولت چهاردهم باشد

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدعباس عبادی گفت: جامعه پرستاری با هم افزایی مجلس و ساماندهی نظام پرستاری در حال تقویت است و باید تلاش کنیم تا به عنوان نماینده گروهی که در این امر نقش آفرینی کرده، در شورای عالی بیمه سلامت شرکت کند. ایجاد این سازمان ثروت در نظام سلامت

وی با بیان اینکه جمعیت زیاد پرستار نقطه قوتی در حوزه پرستاری است، افزود: وجود تشکل مستقل در حوزه پرستاری ارزشمند است اما این سازمان نیاز به تقویت دارد و انسجام درونی آن باید حفظ شود. اولین آن در سال 1401 ساخته شد. بسته های خدمات تعرفه خدمات پرستاری ابلاغ شد و در این دوره مطالعاتی پرستاری 50 درصد رشد داشت که با احتساب رشد ضرایب ریالی، 300 درصد در این زمینه رشد داشتیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه انتقاد سازنده راهگشا خواهد بود، گفت: باید مطالبه گری شود. با توجه به این باید ظرفیت ها را افزایش داد تا موفقیت های مثبت دیده شود، مثلاً در ماه های اخیر گفته می شود اضافه کاری ساعتی کمتر از 300 هزار تومان است، این همچنان در حق پرستاران بی انصافی است، کسانی که در حوزه پرستاری کار می کنند باید آداب تقاضا، افزایش را بدانید به نفع پرستاران نیست که مطالبات مدام افزایش یابد، مسئولین حوزه پرستاری نیز پاسخگو هستند بنابراین آداب صحبت در مورد انتظارات جامعه پرستاری باید رعایت شود و باید رفتار خود را تغییر دهیم. . بازنشانی کنید انجام دادن.

عبادی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی و مسئولیت اجتماعی در مدیریت پرستاری، خاطرنشان کرد: بهتر است اختیارات از ساختار رسمی به سازمان نظام پرستاری منتقل شود، زیرا اندازه عملکرد آن بیشتر است و اگرچه ندارد. هر مرجعی، قوه مجریه اختیارات زیادی دارد و نقش مهمی در تصمیم گیری ایفا می کند.

وی ادامه داد: باید از نمایندگان مجلس خواستار حل مشکل کمبود پرستار باشیم چرا که کمبود پرستار و در نتیجه کاهش کیفیت خدمات درمانی مردم را متضرر می کند. نظام سلامت میلیاردها تومان برای تربیت پرستار هزینه می کند. اگر پرستاران یا کندی مهاجرت باعث آسیب به مردم و نظام سلامت می شود، باید مردم را متقاعد کرد که سازمان نظام پرستاری به جای پیگیری مسائل صنفی پرستاران، از حقوق آنها دفاع می کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اقتدار اقتصادی را یکی از مولفه های قدرت عنوان کرد و گفت: در همه زمان ها 17 درصد از ثروت به دست آمده از محل تعرفه های پزشکی اختصاص یافته به گروه مراقبت بوده است اما اکنون با اجرای طرح پرستاری تعرفه های خدمات، جامعه، پرستاری به تولید کننده منابع مالی تبدیل شده است.

عبادی ادامه داد: تشکل های مردم نهاد یکی دیگر از منابع قوت هستند، در حال حاضر شش انجمن علمی پرستاری و انجمن علمی فعال هستند، نه تنها نقش حوزه پرستاری امروز نسبت به سال های گذشته قوی تر شده، بلکه هم افزایی پرستاری یکنواخت شده است. قوی تر هدف تقویت رشته پرستاری ساختارهای گروه پرستاری و سازمان نظام پرستاری وزارت بهداشت مورد تاکید است.