افزایش 600 درصدی فروش سینما در دولت سیزدهم

افزایش 600 درصدی فروش سینما در دولت سیزدهم

به گزارش انتخابتو به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی با اشاره به شرایط سخت و ناامیدکننده سینما در ابتدای دولت سیزدهم گفت: نه تنها از نظر اقتصادی و تعداد تماشاگران سینما. متولیان سینمایی دولت سیزدهم در زمینه چگونگی حل مشکلات فیلم و سینماگران با موانع و مشکلات زیادی مواجه بودند که نیازمند استفاده از ظرفیت هایی غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع ذیربط بود. برای حل مشکلات.

وی ادامه داد: جلسات مختلفی برای حل مشکلات فیلم هایی که مربوط به قوه قضائیه است مانند «جلسات ویژه» برگزار کردیم و در نهایت موفق شدیم نظر کارشناسان و مسئولان محترم مرجع یا «مصلحات» را در رابطه با این موارد جلب کنیم. فیلم‌ها سال‌ها نه کارگردانان آن زمان و نه صاحبان فیلم مشکل فیلم را حل نکردند، اما با مسئولان قضایی و پلیسی جلسات مختلفی داشتیم. مشکل فیلم

مدیرکل کنترل نمایشگاه فیلم سازمان سینمایی با اشاره به فیلم «قاتل و وحشی» افزود: با وجود اینکه چند سالی است در خصوص این فیلم توقیف شده است، اما با برخی مراجع و دانشگاهیان دیدار کردیم و پیگیری شد. و در نهایت ما موفق شدیم این موضوع را بدون این پیگیری ها دریافت کنیم.” اگرچه فیلم ها و بسیاری از فیلم های دیگر همچنان در هاله ای از ابهام هستند و توقیف هستند. کار طاقت فرسا و بالاخره به خواست خدا به پایان رسید.

فیلم سینمایی «آخرین تولد» که به دلیل ملاحظات سیاسی و روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان غیرقابل تفکیک به نظر می رسید، با تدابیر و پیگیری های ویژه حل شد. اگر بخواهم تک تک درباره آثار مشکل ساز صحبت کنم، از حوصله این گفت وگو خارج است. با همه تلاش مدیران سینمایی دولت نتوانستند مشکلات را حل کنند و یا موانع را برطرف کنند. زیرا در بطن سینما حواشی و مسائلی وجود دارد که می تواند همه ارکان نظام را نسبت به آن حساس کند. بنابراین راه حل مشکلات فیلم ها و نحوه ایجاد تعامل و روابط بین نویسنده و دولت کاملاً پیچیده و مشخص است و در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند منجر به مصادره و غصب رسمی یا غیر رسمی شود. فیلم بلاتکلیف ماند. به گفته سهرابی، بسیاری از آثار دچار این مشکلات شدند و با تدبیر لازم، موانع اعطای پروانه نمایش یا نمایش آنها برطرف شد. 55 تا از آنها قابل شمارش است. تحت عنوان؛ منفعت، قاتل و وحشی، باید، روشن، تخیل، سه حکم زندان، آخرین تولد، مرکز، اکوادور، سینما شهر کاسه، ستاره بازی، مست از عشق، ورود و خروج ممنوع، زن، مرد، کودک، بی رویا، احمق ، نبودن ، زد و باند ، آذرگان ، رگهای آبی ، خانه شیشه ای ، ستون 14 ، شین ، خیابان ژاپنی ، خط زندگی ، احمد تنها ، لیپار ، پدر و دختر ، آهنگ برای دو نفر ، سگ باند ، خرنوب ، لابی ، عروس فرشته خیابان، زنبور کارگر، پشند محبوب، طبیعت، سه جلد، یقه سفید، پدران، ورشکسته، زنانی که با گرگ ها می دوند، آه سرد، قهرمان من، سردی، اسپری، نقره داغ، لاک پشت و حلزون، لاله، آبی، غیبت تو، هاوایی، روز ششم، جوجه تیغی، خط لب، باد در مزارع نیشکر، تافردا، ریش قرمز و… البته این موارد جدای از حدود پانزده فیلم توقیف شده دوره های مختلف است که ناشی از بی احتیاطی و بی احتیاطی در صدور پروانه ساخت بوده که عمد یا ناخواسته باعث ناراحتی و ضرر سرمایه گذاران و صاحبان فیلم شده است.

سهرابی در خصوص فیلم های زیرزمینی و بدون مجوز گفت: سینمای زیرزمینی پدیده جدیدی نیست که برخی دوستان با افتخار به این دوره نسبت می دهند و به فلان کاندیدای ریاست جمهوری نشانی اشتباه می دهند که گویی نتیجه مدیریت سینما در دولت سیزدهم بوده است. . سینماگران می دانند که بیش از بیست سال است در سینما، افرادی را داریم که چون کارگردانی بلد نیستند، به صورت زیرزمینی و بدون مجوز فیلم می گیرند و از این راه از جشنواره ها امرار معاش می کنند. علاوه بر این، برخی از سینماگران به دلایل مختلف از جمله سازوکار مشخص صدور پروانه ساخت و یا موارد دیگر بدون پروانه ساخت فیلم می‌سازند، از جمله اینکه رئیس سازمان سینمایی خواستار گرفتن بیش از چهل و پنج فیلم بدون پروانه ساخت شده است. برای رفع مشکل فیلم هایی که پروانه ساخت ندارند در ابتدای دولت سیزدهم درخواست پروانه نمایش دادند، کمک کردند و به بسیاری از آنها پروانه نمایش داده شد و موفق به دریافت پروانه نمایش شدند. در میان این سی اثر پنج مورد را می توان شمارش کرد: چند جان؟ هشتم، رویای ناهید، آخرین عشق، پاگچی، برهوت، گروه BPM، خمیازه بزرگ، پایان بازی، گوهر سیراف، راز خاکستری، پری دریایی، خیابان نار باغ، لوتریا. , کانی و پری , هارمونیکا , سکوت سیاه , سن سوز , داغترین روز , درون ماهی , پشت , بی اساس , یازده یازده , درد مشترک , سگ دست , دمشق فلش دزفول , لا دولچه ویتا , 7600 , قدرت بالا , ایلیا هیرو کوئست ، ملکه آلیشون ، ساعت جادویی و غیره

مدیرکل نظارت بر نمایشگاه های فیلم سازمان سینمایی همچنین در زمینه احیای اقتصاد سینما و احیای امید و انگیزه سینماگران به ویژه در زمینه تضمین سرمایه گذاری در سینما گفت: آمارها گویای احیای اقتصاد سینما هستند. برای خودشان و اینکه طی سه سال فروش سینما بیش از 600 درصد افزایش یافته و تعداد تماشاگران 300 درصد افزایش یافته است. آنچه من می گویم این است که تهیه کنندگان، کارگردانان، صاحبان تئاتر، صدا و سیما و غیره. واقعیتی که بسیاری از سینماگران از جمله این موضوع را به طور کامل در صحنه و در واقعیت تجربه کرده اند، اما برخی هنوز تلاش می کنند دستاوردهای سینمایی دولت را ضعیف جلوه دهند. پرداخت موضوعی است که خارج از این بحث باید به آن پرداخته شود و من حاضرم در مورد آن صحبت کنم.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین