اقداماتی که به کاهش وزن کمک می کند

عادات بد کاهش وزن را کنار بگذارید

انتخابتو، ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی و عادات می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجه و پایدار شود، به عنوان مثال نوشیدن آب به ویژه قبل از غذا می تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که: نوشیدن 500 میلی لیتر آب 30 دقیقه قبل از غذا می تواند منجر به کاهش وزن شود نوشیدن آب به ما کمک می کند احساس سیری کنیم و غذای کمتری مصرف کنیم، هیدراته ماندن همچنین به حفظ متابولیسم و ​​سطح انرژی ما کمک می کند و منجر به مصرف کمتر نوشیدنی های شیرین یا تنقلات می شود. ، در اینجا چند روش ساده دیگر برای کمک به کاهش وزن آورده شده است:

مصرف پروتئین

افزایش میزان مصرف پروتئین می تواند تاثیر قابل توجهی بر روند کاهش وزن داشته باشد، نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که مصرف پروتئین خود را افزایش می دهند به طور کلی کالری کمتری مصرف می کنند و با افزودن غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ و ماهی اشتهای آنها کاهش می یابد. گنجاندن میگو، تخم مرغ و حبوبات در رژیم غذایی می تواند ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد و از پرخوری جلوگیری کند.

داشتن فعالیت بدنی منظم

فعالیت بدنی منظم برای کاهش وزن و بهبود سلامتی بسیار ضروری است، فعالیت هایی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری می تواند باعث مصرف بیشتر کالری و افزایش متابولیسم شود، نتایج تحقیقات نشان می دهد که حتی فعالیت بدنی متوسط ​​نیز می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

خواب کافی و با کیفیت

خواب با کیفیت کافی در شب برای کاهش وزن بسیار مهم است، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که خواب ناکافی می‌تواند هورمون‌هایی را که گرسنگی و اشتها را کنترل می‌کنند مختل کرده و منجر به افزایش وزن شود. کارشناسان هفت تا نه ساعت خواب شبانه را برای بزرگسالان توصیه می کنند.

مصرف فیبر

غذاهای حاوی فیبر فواید زیادی برای کاهش وزن دارند زیرا باعث می شوند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنیم و این باعث کاهش کالری دریافتی می شود. غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. کمک می کند و از پرخوری جلوگیری می کند.

کنترل استرس

استرس مزمن به دلیل ترشح هورمون باعث افزایش وزن می شود. کورتیزول با افزایش آن، این هورمون باعث افزایش اشتها و افزایش ذخیره چربی می شود. یافتن راه هایی برای مدیریت استرس، مانند مدیتیشن، یوگا و گذراندن وقت در طبیعت، می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند، تحقیقات نشان می دهد که روش های کاهش استرس از افزایش وزن جلوگیری می کند.

آهسته غذا بخورید

آهسته غذا خوردن و جویدن کامل غذا به بدن کمک می کند تا متوجه شود که سیر شده ایم، در این صورت میزان پرخوری کاهش می یابد نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که آهسته غذا می خورند کالری کمتری نسبت به افرادی که سریع غذا می خورند مصرف می کنند.

مصرف نوشیدنی های شیرین و تنقلات را محدود کنید

نوشیدنی ها و تنقلات شیرین حاوی کالری زیادی هستند که باعث افزایش وزن می شود، نتایج مطالعات نشان می دهد که نوشیدنی های شیرین چربی بدن را افزایش می دهند، بنابراین باید با آب، نوشابه یا میوه جایگزین شوند.