انجام فعالیت های بدنی در محیط های گرم، بسته و بدون تهویه احتمال گرمازدگی را افزایش می دهد.

انجام فعالیت های بدنی در محیط های گرم، بسته و

بابک یکتاپرست در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه گرمازدگی یکی از دلایل مراجعه هر ساله با شروع فصل تابستان به اورژانس است، گفت: گرمازدگی عارضه ای است که در روزهای گرم سال رخ می دهد. بعد از کار و اینکه فعالیت بدنی شدید در محیط‌ها و مکان‌های گرم گرمازدگی بدون تهویه مناسب رخ می‌دهد، اگر توصیه‌های درمانی برای فرد مبتلا به گرمازدگی رعایت نشود، خطرات جدی برای سلامتی فرد به همراه دارد.

گرمازدگی یکی از شایع ترین عوارض ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما است و این پدیده با احساس ضعف، خستگی و خواب آلودگی شروع می شود و می تواند منجر به شوک گرمایی، آسیب به اندام های داخلی و حتی مرگ شود.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: در مراحل اولیه بدن فرد احساس خفیف انقباض عضلانی ایجاد می کند و با پیشرفت بیماری به تدریج احساس ضعف، بی حالی و خستگی در فرد ایجاد می شود. علائم گرمازدگی شامل شدیدتر شدن وضعیت، افزایش شدید توده عضلانی، داغ شدن و قرمز شدن پوست و افزایش ضربان قلب و تنفس است.

یکتاپرست با اشاره به اینکه درمان فردی که دچار گرمازدگی می شود باید در اسرع وقت انجام شود، گفت: اصل مهم و اساسی کاهش تدریجی دمای بدن مصدوم است و آن فرد باید آسیب ببیند. در اسرع وقت به سایه و هوای آزاد بروید و با تهویه مناسب خنک شوید.

مرطوب نگه داشتن بدن فردی که از گرمازدگی رنج می برد به طور منظم با اسفنج آغشته به آب و کیسه یخ بسیار مهم است، بنابراین انجام این کار برای قسمت های مختلف بدن مانند زیر بغل، کشاله ران و نواحی اطراف آن بسیار مهم است. . گردن زخمی

روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: در فصل تابستان که دمای هوا افزایش می‌یابد، مردم برای پیشگیری از گرمازدگی از کار و فعالیت بدنی در محیط‌های گرم، بسته و بدون تهویه پرهیز کنند. .

یکتاپرست گفت: از آنجایی که کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، دیابتی ها و افراد مبتلا به فشار خون بیش از سایرین در معرض خطر هستند، باید در روزهای گرم سال از لباس های نخی سبک و خنک استفاده کنند و از این گونه مایعات استفاده کنند. آب میوه ها و نوشیدنی های حاوی مواد معدنی و نمک باید بیشتر از روزهایی که با گرما مواجه نمی شویم مصرف شود.