انیمیشن “روبات وحشی”; شاهکاری باشکوه از تکنولوژی و طبیعت

انیمیشن روبات وحشی شاهکاری باشکوه از تکنولوژی و طبیعت

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، کریس سندرز کارگردان فیلم «ربات وحشی»; شخصی که انیمیشنی به نام «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» در سال 2010 ساخته است. داستان فیلم در آینده ای نزدیک در جزیره ای متروک می گذرد. اینجا فقط مکانی است که حیوانات مختلف در آن زندگی می کنند.

به گزارش فرادید؛ یک محموله از یونیورسال داینامیکس به دلیل طوفان در جزیره سقوط کرد. در داخل یکی از این جعبه ها ربات فوق العاده باهوش و قدرتمندی به نام Roz وجود دارد که برای انجام هر کاری که یک انسان می تواند نیاز داشته باشد برنامه ریزی شده است. بنابراین، هدف از «راز» خدمت است. با این حال، وقتی جعبه را ترک می کند و در جزیره سرگردان می شود، نمی تواند استادی برای خدمت پیدا کند.

هیچ چیزی در برنامه این ربات وجود ندارد که او را برای زندگی در جزیره آماده کند. با این حال، می تواند یاد بگیرد و خود را با محیط اطراف تطبیق دهد. بنابراین “آیا شما استاد من هستید؟” پس از پاسخ قانع کننده به سوالاتی مانند. و “آیا به کمک نیاز دارید؟” وقتی نمی تواند آن را پیدا کند، تصمیم می گیرد قدم بعدی را بردارد. او می نشیند و محیط جدید خود را مشاهده می کند تا نحوه تعامل با سایر ساکنان را بیاموزد. نقطه عطف داستان نجات تخم غاز یتیم توسط «راز» است. تخم مرغی که در اثر تصادف به حال خود رها شده و در خطر است. در ابتدا، ربات نمی داند چگونه از تخم مرغ مراقبت کند، اما وقتی تخم مرغ از تخم بیرون می آید و جوجه کوچولو ربات را به عنوان مادرش می پذیرد، در نهایت برای خود یک ماموریت پیدا می کند: آموزش همه آموزش های لازم به پرنده کوچک، درست مانند یک پرنده مادر، قبل از سرد شدن هوا آماده مهاجرت باش.

مارک کندی، منتقد آسوشیتدپرس، این فیلم را یک انیمیشن ماجراجویی پر از احساسات تلخ و شیرین توصیف کرد که گاهی شما را به گریه می‌اندازد، گاهی شما را می‌خنداند و گاهی فکر می‌کند. به گفته این منتقد، این فیلم قطعاً فیلمی است که باید بارها و بارها تماشا کرد. کندی همچنین به جلوه بصری منحصر به فرد فیلم اشاره کرد:

از نظر بصری فیلم فوق العاده است. دنیایی رنگارنگ و لطیف که تقریباً شبیه یک تابلوی نقاشی است. می توانید دانه های برف را روی خز خالدار حیوانات، خزه روی صخره ها و برگ های ریخته شده در لانه ببینید. یکی از صحنه‌های فیلم که درختی را نشان می‌دهد که با پروانه‌ها پوشیده شده است، آنقدر غیرعادی است که می‌توان آن را به عنوان یک پوستر زیبا قاب کرد.

سوال آخر منتقد این است: آیا این بهترین انیمیشن سال است؟ و خودش گفت “تا الان بله کاملا!” حتی ممکن است بهترین فیلم سال باشد.

امیلی زملر، منتقد مجله Observer نیز این فیلم را تحسین کرد: “این فیلم از استودیوی انیمیشن DreamWorks یک نمونه عمیق و زیبا از چیزی است که یک فیلم انیمیشن می تواند باشد. این فیلم بر اساس مجموعه ای از کتاب های کودک توسط پیتر براون، ظاهرا کودکان را هدف قرار داده است. اما در واقع یک نسخه فیلم کودک از این ژانر است.” این نشان می دهد که چگونه می تواند فراتر رفته و به موضوعات پیچیده و عمیقی بپردازد که با مخاطبان در هر سنی طنین انداز می شود.»

زملر علاوه بر جلب توجه به زیبایی بصری فیلم، از احساسات اصیل و عمیق فیلم نیز تمجید می کند و همچنین توجه را به صداپیشگی هنرمندانه نام هایی مانند پدرو پاسکال و بیل نای جلب می کند.

1727340071 527 انیمیشن روبات وحشی شاهکاری باشکوه از تکنولوژی و طبیعت

در نهایت، این فیلم مانند یک ادای احترام زیبا و تکان دهنده به طبیعت و حیات وحش به نظر می رسد. آنچه امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و صنعت در معرض خطر است; در این فیلم تکنولوژی در پیشرفته ترین شکل خود به طبیعت باز می گردد و جزئی از آن می شود. این را زمانی احساس می کنیم که «راز» در صحنه ای از فیلم فریاد می زند «من یک ربات وحشی هستم».

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین