اهدای جشنواره قلب سارایوو به الکساندر پین، خالق انسان دریادل

اهدای جشنواره قلب سارایوو به الکساندر پین، خالق انسان دریادل

به گزارش انتخابتو؛ الکساندر پین کارگردان که با آخرین فیلمش “بازمانده ها” 5 نامزدی اسکار و 1 جایزه دریافت کرد، به دلیل کمک های چشمگیرش به هنر سینما شایسته دریافت جایزه قلب افتخاری سی امین جشنواره فیلم سارایوو تلقی می شود. .

مهر نوشت: جیم تیلور همکار سابق پین که فیلمنامه اقتباسی برنده اسکار «Sideways» در سال 2005 را نوشته بود نیز در این جشنواره به او خواهد پیوست. همچنین گفته می‌شود که کارگردان یک کلاس مستر کلاسی برگزار می‌کند تا به علاقه‌مندان به فیلم فرصتی بدهد تا از او درباره فیلم‌سازی، کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی و دیگر جنبه‌های مهم حرفه‌اش یاد بگیرند.

پین برای 8 فیلم بلند خود 24 نامزدی اسکار از جمله 4 جایزه بهترین فیلم و 3 جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورده است. او دو بار برای فیلمنامه اقتباسی برنده اسکار شد و «بازماندگان» برنده جایزه بازیگر نقش مکمل زن در اسکار 2024 شد.

از فیلم های او می توان به «ریشه شهروند» (1996)، «انتخابات» (1999)، «درباره اشمیت» (2002)، «زادگان» (2011)، «نبراسکا» (2013) و «کوچک کردن» (2017) اشاره کرد.

جووان مارجانوویچ، مدیر جشنواره اظهار داشت که جایزه قلب افتخاری سارایوو به الکساندر پین داده خواهد شد، زیرا در مرکز همه داستان های او آدم های بزرگ دل هستند و غیرممکن ها در سینمای معاصر باقی می ماند. مارجانوویچ نیز داستان سرایی آن را ستود و آن را داستان سرایی روشنگرانه خواند که به دقت احساسات انسانی را منعکس می کند.

الکساندر پین 63 ساله کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است. فیلم‌های او به خاطر نگاه‌های طنزآمیزشان به جامعه معاصر آمریکا شهرت دارند. او دارای ۲ جایزه اسکار، ۲ جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا است.

سی امین جشنواره فیلم سارایوو بین 16 تا 23 اوت (26 اوت تا 2 سپتامبر) برگزار می شود.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین