اولین علائم هپاتیت در کودکان چیست؟

پروتئین های پلاسمای خون توسط کبد تولید می شود آیا

انتخابتو، افراد در هر گروه سنی می توانند در معرض بیماری هپاتیت قرار گیرند، هپاتیت به معنای التهاب کبد ناشی از عفونت های ویروسی است. کارشناسان معتقدند که تشخیص زودهنگام علائم و نشانه های هپاتیت به درمان موثرتر هپاتیت کمک می کند. شامل هپاتیت A، B، C، D و E است. هپاتیت A و B در بین جوانان شایع است، هپاتیت B به طور کلی. از طریق تماس با مایعات عفونی بدن منتقل می شود، هپاتیت A نیز از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شود، این بیماری ها در صورت عدم درمان باعث التهاب و آسیب به کبد در کودکان می شوند.

خستگی و ضعف

خستگی و ضعفی که بدون دلیل در کودکان ایجاد می شود را می توان یکی از علائم اولیه بیماری هپاتیت دانست.

زردی

یکی از علائم هپاتیت زردی است که مشخصه آن زردی پوست و چشم است. تغییر در رنگ پوست و چشم فرزندشان.

درد و تورم شکم

کودکان مبتلا به هپاتیت اغلب در قلب احساس درد می کنند، به خصوص در قسمت بالای سمت راست شکم و ممکن است ناحیه شکم که کبد در آن قرار دارد ملتهب شود.

از دست دادن اشتها

کودکان مبتلا به هپاتیت اغلب تمایلی به خوردن یا نوشیدن ندارند، بنابراین دچار کم آبی و کاهش وزن می شوند.

احساس تهوع و استفراغ

علائم اولیه هپاتیت در نوجوانان شامل حالت تهوع و استفراغ است که در صورت عدم درمان می تواند منجر به کم آبی بدن و از دست دادن اشتها شود.

مدفوع کم رنگ و ادرار تیره

تغییر در رنگ مدفوع و ادرار ممکن است از علائم بیماری کبد باشد. به نظر می رسد مدفوع کم رنگ یا ادرار تیره از علائم اولیه هپاتیت در کودکان باشد.

علائم شبیه آنفولانزا

علائم اولیه هپاتیت در کودکان ممکن است شامل تب و علائم مشابه آنفولانزا مانند سردرد، درد مفاصل و درد عضلانی باشد که اغلب مقدم بر علائم دیگر مانند زردی است.