اگر زانوهایتان می‌ترکد، ادامه دهید

اگر زانوهایتان می‌ترکد، ادامه دهید

اگر زانوهایتان می‌ترکد، ادامه دهید

محققان ممکن است علت طولانی مدت آواسازی زانو را شناسایی و بررسی کرده باشند که در همه سنین، با یا بدون آسیب زمینه‌ای، رایج است.

بسیاری از ما ساییدن زانو یا کرپیتوس را تجربه کرده‌ایم، که یک اصطلاح پزشکی برای شرایطی است که در آن زانوهای شما به‌طور شنیدنی می‌شکنند. این یک پدیده رایج است و ممکن است در هر سنی رخ دهد، اما آیا این یک چیز بد را نشان می دهد؟

علت اصلی صدای مفصل زانو هنوز موضوع بحث است. عدم تحقیق در مورد علل آن باعث شد یکی از بیماران بپرسد “چه چیزی باعث لرزش زانوهای من می شود و چه کاری می توانم در مورد آن انجام دهم؟” یعنی وقتی میپرسی متخصصان پزشکی پاسخ درستی به این موضوع ندارند. بنابراین محققان دانشگاه La Trobe در ملبورن مطالعات گذشته را در مورد نویز مفاصل بررسی کردند تا ببینند آیا می توانند علت را مشخص کنند یا خیر.

Jamon Couch، از مرکز تحقیقات پزشکی Trobe و نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: «متخصصان بهداشت اغلب به دلیل عدم تحقیق در مورد صدای مفصل زانو توصیه می‌کنند.

محققان 103 مطالعه شامل 36439 شرکت کننده از 28 کشور را مورد بررسی قرار دادند. 86 مطالعه نویز مفصل را از طریق معاینه فیزیکی ارزیابی کردند، 10 مطالعه از خود گزارشی افراد استفاده کردند، چهار مطالعه از معاینه فیزیکی و خود گزارشی استفاده کردند و سه مطالعه روش ارزیابی را توصیف نکردند. با تجزیه و تحلیل داده ها، آنها دریافتند که 41 درصد از جمعیت عمومی دارای زانوهای پر سر و صدا هستند.

کخ می گوید: «صدای مفصل زانو در افراد با و بدون آسیب زانو رایج بود. ما دریافتیم که 36 درصد از افراد بدون آسیب به زانو ضربه به زانوهای خود داشتند، اما این عارضه در افراد مبتلا به آسیب غضروف زانو بسیار شایع تر بود. ما دریافتیم که این صدا در 81 درصد از بیماران مبتلا به آرتریت زانو وجود دارد.

ارتباط بین زانوهای بالا و آرتریت، از جمله وجود تغییرات ساختاری در مفصل زانو، برای محققان نگران کننده بود.

یکی از اکتشافات نگران‌کننده‌ای که ما انجام دادیم این بود که افرادی که صدای مفصل زانو در اسکن‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) داشتند، بیش از سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به آرتروز و دو برابر احتمال تغییرات مفصل زانو مرتبط با استئوآرتریت بودند.

اگرچه افزایش خطر ابتلا به آرتروز وضعیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اما محققان گفتند که نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کوچ می‌گوید: اگرچه پیامدهای بلندمدت زانوهای پر سر و صدا در حال مطالعه است، مردم معمولاً نباید نگران زانوهای پر سر و صدا خود باشند و باید تشویق شوند که به ورزش ادامه دهند. اگر دردناک نباشد، احتمالاً هیچ آسیبی ایجاد نمی کند.

این مطالعه در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده است.