این گیاه به عنوان محبوب ترین گیاه خانگی سال 2024 انتخاب شد!

محبوب‌ترین گیاه آپارتمانی سال ۲۰۲۴ انتخاب شد!

درست مانند سبک های طراحی داخلی و ایده های رنگ آمیزی، گیاهان آپارتمانی محبوب هر سال تغییر می کنند. همانطور که می دانید گیاهان آپارتمانی در طراحی داخلی و معماری جایگاه ویژه ای دارند و نشاط را به خانه و آپارتمان شما می آورند.

به گزارش ماحیلاتو، شرکت گل و گیاه Easyplant اخیراً پیش بینی برتر گیاهان آپارتمانی خود را برای سال 2024 منتشر کرده است که در آن «دراسنا جانت کریگ» به عنوان محبوب ترین گیاه آپارتمانی سال 2024 معرفی شده است. به گفته کارشناسان این شرکت، سازگاری این گیاه با نور خورشید، سازگاری آن با بسیاری از سبک های دکوراسیون داخلی و نگهداری نسبتا آسان از این گیاه تنها سه مورد از دلایلی است که دراسنا جانت کریگ را به محبوب ترین گیاه آپارتمانی سال 2024 تبدیل کرده است.

به نظر می رسد گیاه «دراسنا جانت کریگ» تنها گیاه پرطرفدار در سال 2024 نخواهد بود و یکی از کارشناسان این شرکت می گوید: تأثیرات فنگ شویی به عرصه گیاهان آپارتمانی نیز وارد شده است و شاهد افزایش محبوبیت فرخنده هستیم. گیاهان آپارتمانی روز به روز». فنگ شویی در بین مردم اکنون بسیاری از مردم، حتی کسانی که از فنگ شویی در طراحی داخلی خود استفاده نمی کنند، به گیاهان خوش شانسی مانند درخت پول روی آورده اند.

دراسنا جانت کریگ که با نام دراسنا کامپکت نیز شناخته می شود، گیاهی با برگ های سبز تیره است که بسیار بادوام است و با تمام شرایط آب و هوایی سازگار است. این گیاه بومی جنوب شرقی آفریقا و از خانواده مارچوبه است. نام این گیاه، دراسنا، از برگ های فشرده و بسیار متراکم آن گرفته شده است و اکنون در طراحی داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این گیاه زیبا توانایی آن در تصفیه هوا است. دکتر ناسا به گفته جانت کریگ، این کار تری کلرواتیلن را از هوا حذف می کند و باعث کاهش آلودگی هوا در خانه، محل کار، فروشگاه، اداره و غیره می شود. می تواند به تصفیه هوا کمک کند.

چگونه از دراسنا جانت کریگ مراقبت و مراقبت کنیم؟

دراسانا جانت کریگ حداقل به 4 تا 8 ساعت نور غیر مستقیم خورشید در روز نیاز دارد. زمانی که حدود 1/3 تا 1/2 خاک خشک است (حدود هر 10 تا 14 روز) نیاز به آبیاری دارد. این گیاه به فلوراید و سایر املاح موجود در آب لوله کشی حساس است، بنابراین توصیه می شود برای آبیاری از آب مقطر استفاده شود. دمای ایده آل برای نگهداری این گیاه بین 60 تا 85 درجه فارنهایت است و برای رشد به رطوبت متوسطی نیاز دارد.

نرخ رشد جانت کریگ

جانت کریگ دراسانا معمولاً بین 6 تا 8 فوت قد دارد و در شرایط ایده آل حتی می تواند به 15 فوت برسد. حداکثر گسترش این گیاه حدود 3 متر است. نرخ رشد دراسنا جانت کریگ کند است. اما در شرایط ایده آل، می تواند حدود 1 تا 2 فوت در سال رشد کند و بیش از یک دهه طول می کشد تا به بلوغ برسد.

1-800-Flowers شرکت دیگری است که گیاه آپارتمانی محبوب سال 2024 را پیش بینی می کند. به گفته این شرکت، گل صد تومانی و فیلودندرون دو گیاه آپارتمانی محبوب در سال 2024 خواهند بود. دلیل اصلی انتخاب این دو گیاه این است که هر دو “نماد عشق” هستند. گل صد تومانی نماد عشق، اشتیاق، افتخار و احترام است و انتخابی عالی برای مناسبت ها و جشن های خاص محسوب می شود. برگ های بزرگ و زیبای فیلودندرون نماد عشق به طبیعت، رشد و نمو است و هدیه ای عالی برای دوستداران طبیعت محسوب می شود.

نحوه مراقبت از گل صد تومانی

گل خارمریم دارای انواع سفید، صورتی، قرمز، مرجانی، خرما و زرد است. این گیاه به 6-5 ساعت تابش مستقیم آفتاب نیاز دارد، در برابر سرما مقاوم است، در آب و هوای نیمه خشک و خنک به خوبی رشد می کند و برای گلدهی باید مدتی در دمای زیر 7 درجه سانتیگراد رشد کند. گل صد تومانی به آبیاری متوسط ​​نیاز دارد و آبیاری زیاد باعث پوسیدگی آن می شود. استفاده از کمپوست و کود مایع قبل از گلدهی باعث افزایش رشد گیاه می شود.

سرعت رشد گل صد تومانی

گل همیشه بهار در شرایط ایده آل به ارتفاع 5 اینچ و عرض 5 اینچ می رسد.

نحوه مراقبت و نگهداری از فیلودندرون

فیلودندرون ها از خانواده Araceae هستند و تا به امروز بیش از 489 گونه مختلف شناخته شده است. این نوع گیاه به طور کلی به دو نوع رونده و غیر خزنده طبقه بندی می شود. فیلودندرون های کوهنوردی دارای برگ های سبز تیره و قلبی شکل هستند که به سمت بالا رشد می کنند و اغلب در گلدان های آویزان نگهداری می شوند. برگ های فیلودندرون های غیر کلوخه ای کاملاً بزرگ و سبز رنگ هستند. این گیاهان به کندی رشد می کنند. فیلودندرون برای رشد به خاک مرطوب نیاز دارد. با این حال، در آبیاری زیاده روی نکنید. زیرا در هر دو صورت، برگ های گیاه شروع به کم رنگ شدن خواهند کرد. این گیاه برای رشد به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد و دمای ایده آل برای رشد آن ۲۱ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.