گشت مرزی تعطیل نیست

گشت مرزی تعطیل نیست

به گزارش خبرگزاري ايمنا به نقل از وبدا، شهنام آرشي با تاكيد بر لزوم افزايش برنامه هاي مراقبتي و كنترل مرزي اظهار داشت: وزارت بهداشت بازرسي هاي مرزي را حتي اگر موارد بيماري بسيار كم باشد كاهش نخواهد داد.

وی با بیان اینکه هدف از این بازدیدها نظارت، ارزیابی و برنامه ریزی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات تشخیصی است، افزود: ارتقای خدمات تشخیصی یکی از محورهای اصلی برنامه کنترل HIV و مالاریا و به موقع است. تشخیص بیماری

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در صورت ورود فردی با علائم بیماری به مبادی مرزی کشور باید نمونه برداری به عنوان مراقبت های سندرمی انجام شود، اظهار داشت: به طور کلی نباید مراقبت شود. گرفته شده. ممکن است متوقف شده باشد، اما بسته به شرایط بیماری ممکن است سیر شدید یا ضعیف داشته باشد.

عرشی در سفر به ایرانشهر از مرکز شهر شماره پنج این شهرستان و آزمایشگاه مرجع ایرانشهر، مرکز خدمات جامع سلامت و واحدهای بیماری و واکسیناسیون در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان بازدید کرد. ، و امکانات و فرآیندهای ایرانشهر را از نزدیک دید. ارائه خدمات مشاوره ای، آزمایش اچ آی وی، برنامه های آموزشی برای مددجویان، ارائه خدمات به جمعیت هدف، تحلیل شاخص های مربوطه، برنامه های سلامت زنان و همچنین نحوه مداخله برای حفظ سلامت و رفاه دریافت کنندگان خدمات مورد بررسی قرار گرفت. .