این ۷ گیاه خانگی هوای خانه را تمیز می کنند

این ۷ گیاه آپارتمانی، هوای خانه را تمیز می‌کنند

گیاهان سبز علاوه بر اینکه زیبایی خاص و طبیعی به دکوراسیون منزل می بخشد، هوا را نیز تصفیه کرده و از مشکلات تنفسی و کلی بدن جلوگیری می کند.

گل داودی

گل داوودی یا گل داوودی یکی از زیباترین گیاهان زینتی با گل های رنگارنگ و درخشان است. همچنین این گل یکی از بهترین گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوای خانه و از بین بردن ترکیبات سمی موجود در هوا می باشد. اگر از آب کافی و خاک مساعد استفاده کنید و مکانی آفتابی برای پرورش گل داوودی در خانه داشته باشید، نگهداری از آنها بسیار آسان خواهد بود و جذابیت و طراوت زیادی به خانه شما می بخشد.

گل عنکبوت

گل عنکبوت یکی از گیاهانی است که به خوبی رشد می کند و خاک مرطوب را دوست دارد، اما اگر گهگاهی آبیاری را فراموش کنید، شما را می بخشد. این گیاه برای تمیز کردن هوای آپارتمان، حذف بنزن، مونوکسید کربن، فرمالدئید و زایلن از هوا بسیار مناسب است.

گیاه فیکوس

گیاه فیکوس با ظاهر جالب خود یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی است. علاوه بر این، این گیاه یکی از گیاهان سرپوشیده است که به پاکسازی هوای خانه کمک می کند. این گیاه ترجیح می دهد از نور غیرمستقیم آفتاب بهره مند شود و از آنجایی که خاک آن مرطوب است، مرطوب کردن آن با اسپری نیز توصیه می شود.

سوسن صلح

شاید جالب باشد بدانید که این گیاه زیبا بیشترین امتیاز را برای پاکسازی آلودگی های داخلی در لیست توصیه شده و تایید شده توسط ناسا کسب کرده است.

زنبق صلح یکی از گیاهانی است که زیبایی و لطافت را به خانه شما می آورد. این گل که نیاز به نور نور یا متوسط ​​و غیرمستقیم آفتاب دارد با پژمرده شدن برگ ها تشنگی خود را نشان می دهد و به محض آبیاری دوباره تازه می شود. سعی کنید گلدان را همیشه مرطوب نگه دارید و هر از گاهی از اسپری آب استفاده کنید.

گیاه مار یا سانسور

این گیاه که با نام مادرشوهر نیز شناخته می شود، گیاهی فوق العاده بادوام است که با برگ های صاف و جذاب خود جلوه ای منحصر به فرد به اتاق می دهد. این گیاه کمبود آب و نور کافی را تحمل می کند، اگرچه ترجیح می دهد در مکانی با نور زیاد و نور غیر مستقیم خورشید نگهداری شود.

نخل بامبو

اگر به دکوراسیون و فضای گرمسیری علاقه دارید، بهترین ایده این است که از گیاهان بامبو در گوشه و کنار خانه و اتاق خود استفاده کنید. این گیاه نور زیاد را ترجیح می دهد اما در نور کم نیز به خوبی رشد می کند تا زمانی که آب کافی دریافت کند. همچنین برای تمیز کردن هوای خانه شما عالی است.

گیاه دراسنا یا خون سیاوشان

گیاه خونی سیاوشان یا دراسنا که به درخت اژدها نیز معروف است یکی از گیاهان سرپوشیده برای تصفیه هوای خانه است. این گیاه نور زیاد خورشید را ترجیح می دهد اما نور کم را نیز تحمل می کند و بهتر است بین دو آبیاری صبر کنید تا خاکش خشک شود.