بازیگری که تنها در خانه فوت کرد

بازیگری که تنها در خانه فوت کرد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، این بازیگر که یکی از نام های مهم موج سینمای فرانسه محسوب می شود و در آثار سینماگران مشهوری چون «فدریکو فلینی»، «ژاک دمی»، «سیدنی لومت» برناردو برتولوچی» و «کلود للوش» 92 ساله است که در خانه اش در پاریس درگذشت.

به گزارش ایسنا، انوک اِمه با بازی در مقابل ژان لوئیس در فیلم «یک مرد و یک زن» به کارگردانی کلود للوش (1966) شناخته می شود که برای آن نامزد اسکار و برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر زن شد.

او همچنین در آثار برجسته سینمای هنری مانند «لا دولچه ویتا» و «هشت و نیم» از فدریکو فلینی، «لولا» به کارگردانی «ژاک دمی»، «مون‌پارناس» ساخته «ژاک بکر» و «مون‌پارناس» حضور داشت. توسط “ژاک بکر” تاریخچه ای دارد. “تراژدی یک مرد”. اثر “مسخره” اثر برناردو برتولوچی ظاهر شد.

فعالیت حرفه ای او در عرصه سینما از اواخر دهه 40 آغاز شد و تا پایان راه و فیلم «بهترین سالها» «کلود للوش» در سال 2019 ادامه یافت.

«امه» که سابقه بازیگری در بیش از 80 فیلم سینمایی را دارد، در فیلم‌های «آماده برای پوشیدن» ساخته «رابرت آلتمن» در سال 1994 و «چمنزار درخت توس» (2003) به کارگردانی مارسلین لوریدان ایونز بازی کرد. ) نقش یک بازمانده از هولوکاست را بازی می کند که 60 سال پس از جنگ به آشویتس بازمی گردد.

آنوک اِمه در 27 آوریل 1932 در پاریس به دنیا آمد و نام اصلی او «نیکول فرانسوا فلورانس دریفوس»، پدرش «هنری دریفوس» و مادرش «گنو سوریا» بازیگر بودند.

برای جلوگیری از آزار و اذیت نازی ها در طول جنگ جهانی دوم، او از نام مادرش استفاده کرد و بین پاریس و جنوب فرانسه رفت و آمد کرد و در یک مدرسه شبانه روزی در کوه های آلپ تحصیل کرد و در آنجا با راجر وادیم آشنا شد. بعدها فیلم «و خدا زنان را آفرید» را ساخت. .

در 14 سالگی توسط کارگردانی به نام “هنری کالف” کشف شد و برای ایفای نقش شخصیت انوک در درام عاشقانه “خانه زیر دریا” در سال 1947 انتخاب شد. او بعداً نام خانوادگی “Emme” را انتخاب کرد. (در زبان فرانسوی به معنای “زیبا” است).

در 16 سالگی در فیلم اقتباسی آندره کیث از رومئو و ژولیت، عاشقان ورونا (1949) بازی کرد.

در طول دو دهه بعد، انوک اِمه در بیش از 40 فیلم ظاهر شد و در فیلم‌های فرانسوی مانند درام «ارتباطات بد» الکساندر آستروک (1955) و «مونپارناس» ژاک که الهام‌بخش سینماگران موج نو فرانسه بود، نامی برای خود به‌دست آورد. اثر بکر بر روی نقاش ایتالیایی اوایل قرن بیستم “آمادئو مودیلیانی” فاش شد.

در سال 1960 «فدریکو فلینی» او را برای بازی در کنار «مارچلو ماسترویانی» و «آنوک اِمه» در شاهکارش «لا دولچه ویتا» انتخاب کرد و سه سال بعد بار دیگر در فیلم کلاسیک «هشت و نیم» با این کارگردان بزرگ ایتالیایی همکاری کرد. “. .

او همچنین نقش زنی را بازی کرد که شوهرش (عمر شریف) در فیلم هیجانی روانشناختی سیدنی لومت، The Randezvous (1969) به او مشکوک است.

اما در سال 1996 بازی او در فیلم «یک مرد و یک زن» ساخته کلوود للوش در کنار ژان لوئی ترنتینانت برای «آمه» شهرت جهانی به ارمغان آورد و این فیلم برنده جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره شد. در چندین رشته در جوایز اسکار نامزد شد.

این فیلم که در سه هفته با بودجه محدود فیلمبرداری شد، 14 میلیون دلار در ایالات متحده و بیش از 50 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و انوک آمه را به اولین بازیگری تبدیل کرد که علیرغم رقابت با الیزابت تیلور، نامزد اسکار در نقش فرانسوی شد. “چه کسی از ویرجینیا وولف می ترسد؟”

«انوک امه» در سال 2002 با دریافت جایزه افتخاری آکادمی فیلم فرانسه (سزار) مورد تجلیل قرار گرفت.

۲۴۵۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین