بازیگر ایرانی برنده جایزه جهانی جشنواره آمریکایی شد

اعضای کمیته انتخابات در فضایی کاملا حرفه ای در دامان

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، شبنم مقدمی که با فیلم کارگر زنبور عسل به کارگردانی افشین صادقی در جشنواره بین المللی «عشق» حضور داشت، موفق شد جایزه بهترین الگوی زن را از این جشنواره کسب کند.

جشنواره بین المللی فیلم عشق در سال 2015 برای تبلیغ فیلم هایی درباره صلح و کمک به کودکان جهان راه اندازی شد. این جشنواره که در ابتدا فقط درخواست های کشورهای انگلیسی زبان را می پذیرفت، از سال 2022 شامل فیلم هایی از سراسر جهان با هدف صلح جهانی می شود.

امسال در بخش فیلم‌های بلند، سه فیلم از ایران حضور داشتند: «زنبور کارگر» به کارگردانی افشین صادقی، «زنی با ماشین چوبی» به کارگردانی خدادا جلالی و «آخرین تانگو با پری» به کارگردانی اشکان شاپوری. در نهایت فیلم افشین صادقی در این جشنواره موفق شد در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن (شبنم مقدمی) و بهترین فیلمبرداری (روزبه راگا) جوایزی را از آن خود کند.

فیلم سینمایی «زینبور کارگر» در سال 2018 کلید خورد و سه سال بعد، 1402 در شهریور ماه اکران شد. شبنم مقدمی در این فیلم نقش زنی به نام «الهام فروزنده» را بازی می کند که برای شرکت در انتخابات مجلس نامزد شده است. در آستانه خطبه با چالش بزرگی روبروست. پسرش مردی را در دعوا می کشد و او سعی می کند پسرش را تبرئه کند.

شبنم مقدمی تاکنون برای فیلم های «امروز»، «زاپاس» و «نفس» برنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر و جوایزی از انجمن منتقدان و نویسندگان فیلم، جشنواره حافظ و جشنواره سینمای ایران شده است.

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین