با این روش های ساده از قهوه ای شدن موز جلوگیری کنید

با این روش های ساده از قهوه ای شدن موز

موز بر خلاف سیب، پرتقال و سایر میوه ها دسته ای نامیده نمی شود. اگرچه این میوه با هزینه کم باعث شادی و نشاط می شود و برای رفع بی حالی و افسردگی مفید است، اما اگر ندانید چگونه از سیاه شدن موز جلوگیری کنید، به زودی به موز سیاه تبدیل می شود.

به گزارش نمناک، روش هایی که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. خوشبختانه می توانید به راحتی از این مشکل دیرینه عبور کنید و موز را به جای داخل کیسه زباله در سبد میوه قرار دهید.

روش های جلوگیری از قهوه ای شدن موز

بسته بندی برای تازگی

موز سیاه می شود زیرا گاز اتیلن از بدن میوه آزاد می شود که به دلیل تماس گاز اتیلن با پوست میوه باعث می شود میوه زودتر برسد. این گاز مضر حتی می تواند به میوه های مجاور آسیب برساند. موز زودتر می رسد.

برای کاهش سرعت و زرد ماندن موز، موزها را جدا کرده و در حوله آشپزخانه بپیچید. این ترفند از قهوه ای شدن موز در دمای آشپزخانه تا یک هفته جلوگیری می کند.

موز را در کنار سایر میوه ها قرار دهید

می توانید با قرار دادن میوه های بیشتر در ظرف میوه، از انتشار گاز اتیلن به نفع خود استفاده کنید. میوه های سفت و دیررس مانند آووکادو، شلیل، آلو، هلو و گلابی را در ظرف میوه موز بریزید، خواهید دید که موز دیرتر تیره می شود و میوه های دیگر زودتر می رسند.

از نگهداری موز با سبزیجات و میوه های زودرس مانند خیار، هویج، بادمجان، نخود فرنگی، فلفل، کدو سبز، سیب زمینی شیرین و هندوانه خودداری کنید.

آن را در یخچال قرار دهید

وقتی موز به حد مطلوب رسید، آن ها را در کیسه توری ریخته و در فریزر قرار دهید. اگرچه پوست هنوز سیاه است، اما به داخل میوه نمی رسد و می تواند دو تا سه ماه یخ زده بماند.

موز در یخچال های سردتر یا مناطق سردتر یخچال تا 5 روز ماندگاری دارد، همچنین می توانید موز نیمه خورده را نیز به همین روش نگهداری کنید. موز را تا زمانی که رسیده است در یخچال قرار ندهید، زیرا زودتر از دمای اتاق تیره می شود.

موز را در آب خیس کنید

برای جلوگیری از قهوه ای شدن موز از مقداری آب میوه استفاده کنید. میوه های زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید مانند لیمو، پرتقال، آناناس کنسرو شده، گریپ فروت و حتی لیمو ترش که میوه های اسیدی هستند و از این رو اجازه نمی دهند رنگ موز سیاه شود. برای این کار کافی است مقداری از آب این میوه ها را روی سطح موز بمالید، نگران تیره شدن آن نباشید.

جلوگیری از قهوه ای شدن موز خرد شده

اگر موز را له کرده اید اما به آب گرفتن آن توجه نکرده اید، راه بازگرداندن رنگ روشن موز با کمی آب میوه است: کنسرو آناناس یا آب گریپ فروت می تواند تا حد زیادی این تغییر رنگ موز را جبران کند.

وقتی همه این ترفندها با شکست مواجه می شوند:

گاهی اوقات نمی توانید جلوی قهوه ای شدن موز را بگیرید.

هنگامی که توت ها کاملاً رسیده اند، آنها را فریز کنید تا در غذاهایی مانند اسموتی یا کلوچه موز استفاده کنید.

برای نگهداری طولانی مدت آنها را پوست بگیرید و پوره کنید، چند قطره لیمو و آب اضافه کنید و در فریزر بگذارید.

با این پوره می توانید دسرهایی مانند نان شیرین و پودینگ بپزید.