ببینید کتاب پدیده سینمای جهان «داریوش جنجی» رونمایی شد

ببینید کتاب پدیده سینمای جهان داریوش جنجی رونمایی شد

در ادامه برنامه های «روز ملی حفظ فرهنگی سینما»، همزمان با رونمایی از کتاب «داریوش خنجی»، عصر امروز یکشنبه ۲۵ شهریور نشست ویژه ای با حضور محمود سینماگر برای بررسی آسیب های ایران برگزار شد. سینما چالش‌های اصلی سینمای ایران در این گفت‌وگو با حضور کلاری، محمدمهدی اصغرپور رئیس هیئت مدیره خانه سینما، محمد بهشتی رئیس سابق فیلمبرداری بنیاد فارابی و شادمهر راستین منتقد و فیلمنامه‌نویس مطرح شد.

محمود کلاری در این نشست درباره کمبود صنعت سینما و سینمای صنعتی در ایران صحبت کرد و گفت: سینمایی که به فضاسازی فیلم کمک می کند، فیلمبردار خوب نامیده می شود و داریوش خنجی هم چنین فیلمبرداری است.

سید محمد بهشتی خاطرنشان کرد: ما در شرایطی هستیم که ابتذال را به فکر ترجیح می دهیم، واقعا چه شد که ابتذال را بر اندیشه ترجیح دادیم؟

محمدمهدی عسگرپور با اشاره به اینکه عده ای در دهه 60 از مدیریت سینما انتقاد کردند، گفت: چرا یادآوری نمی کنیم که در سال 69 که جمعیت کشور 80 میلیون نفر نبود، تقریباً 81 میلیون بلیت فروخته شد؟ حالا اگر 20 میلیون بلیت بفروشیم جشن پیروزی می گیریم.

دهه 60 سینما تاریخ پرفروش خود را پشت سر گذاشت.

شادمهر راستین در این جلسه تاکید کرد: سیف الله بابا همیشه می گفت باید به سمت استانداردی برویم که همه ژانرها و مدل های سینمایی را داشته باشیم، خانه سینما به عنوان پشتوانه همه سینماها قدرت سینمایی و سندیکایی خود را نشان دهد.

کتاب «داریوش خنجی» با ترجمه حسین. توسط انتشارات روزنه در بازار کتاب منتشر شده است.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین