با این کار نه آنفولانزا می گیرید و نه سرما می خورید

bato-adv

مدیر گروه کنترل بیماری ها، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به شروع فصل سرما و شیوع بیماری های تنفسی از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا گفت: شستن دست ها راحت ترین و بهترین راه است. برای پیشگیری از بیماری های ویروسی فصل سرما

به گزارش ایسنا، دکتر فلوریا با بیان اینکه تماس دست با اشیاء آلوده یکی از مهم ترین خطرات است، توجه را جلب کرد. راه های اصلی انتقال بیماری های تنفسی برخی از ویروس ها و موجودات کوچکی که باعث سرماخوردگی می شوند می توانند ساعت ها روی سطوح زنده بمانند.

وی افزود: شستن مرتب دست ها بهترین راه برای جلوگیری از ورود آن ها به بدن است. البته اگر خودتان ناقل این ویروس هستید، شستن دست ها و بدن از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند.

درباره دکتر تنها روش صحیح شستن دست ها گفت: ابتدا دستان خود را با آب خیس کنید، سپس صابون را اضافه کنید، 20 ثانیه خوب ماساژ دهید. مطمئن شوید که مچ دست، بین انگشتان و زیر ناخن هایتان را فراموش نکنید. اگر وقت دارید از برس ناخن استفاده کنید زیرا میکروب ها اغلب زیر ناخن پنهان می شوند.

معاون بهداشتی، مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: پس از شستن کامل دست ها، رطوبت را باید با دستمال کاغذی تمیز یا خشک کن هوا زدود.

فرمود: در طول روز باید مرتب دستان خود را بشویید. به عنوان مثال، این کار را قبل و بعد از غذا خوردن، بعد از استفاده از توالت، بعد از مدرسه، و بعد از دست زدن به گوشت خام، سبزیجات شسته نشده یا زباله انجام دهید.

همچنین پس از سرفه، عطسه یا لمس حیوان خانگی، دستان خود را کاملا بشویید. اگر از نوزاد مراقبت می کنید، قبل و بعد از تعویض پوشک کودک و قبل و بعد از شیر دادن این کار را تکرار کنید.