با خواص بی نظیر انجیر خشک آشنا شوید!

انجیر خشک سلطنتی نازک - 1000 گرم

اگر از یبوست رنج می برید، احتمالا به انجیر خشک و همچنین آلو و لواشک روی آورده اید. این میوه خشک سرشار از فیبر، کلسیم و پروتئین است. با هر بار مصرف انجیر خشک برای چند ساعت احساس سیری خواهید کرد. بنابراین، انجیر خشک برای کاهش وزن نیز مفید است. از دیگر خواص این میوه خشک می توان به تقویت سلامت رحم، قلب و کبد اشاره کرد. در این مطلب از انتخابتو به معرفی خواص انجیر خشک پرداختیم. با ما همراه باشید.

ارزش غذایی انجیر خشک

می توانید انجیر خشک را به عنوان میان وعده های سالم و پر از ویژگی ها سرو کنید. شما می توانید بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را با مصرف انجیر خشک تامین کنید. ارزش غذایی هر 100 گرم انجیر خشک در جدول زیر نوشته شده است.

عنوان مقدار
کربوهیدرات 73.5 گرم
فیبر 9.8 گرم
انرژی 249 کالری
روغن 0.93 گرم
مانند آن 2033 نفر
کلسیم قسمت 162
پروتئین 3.3 گرم
شکر 47.92 گرم
پتاسیم 680 میلی گرم
ویتامین C 1.2 میلی گرم

برای اطلاعات بیشتر: خواص انجیر و طرز تهیه 3 غذای خوشمزه با انجیر

انجیر خشک سلطنتی خوب - 250 گرم

خواص انجیر خشک

خواص (فواید) انجیر خشک

اگر در فصول مختلف سال دچار یبوست و مشکلات گوارشی مختلف می شوید، از مصرف انجیر خشک غافل نشوید. انجیر خشک دارای ویژگی های مختلفی است که در زیر ذکر شده است:

خواص انجیر خشک برای رحم

کم خونی می تواند باعث خونریزی بیش از حد و کاهش تعداد گلبول های قرمز خون شود. انجیر خشک سرشار از آهن است که نه تنها کم خونی را درمان می کند بلکه دیواره رحم را نیز تقویت می کند.

خواص انجیر خشک برای معده

برای تقویت معده هر روز انجیر خشک را با معده خالی بخورید. این میان وعده به کاهش نفخ و نفخ و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

برای اطلاعات بیشتر: 22 ماده غذایی که خطر سرطان را کاهش می دهند

خواص انجیر خشک در شب

تریپتوفان موجود در انجیر به ترشح هورمون سروتونین و کاهش استرس کمک می کند. با ترشح این هورمون می توانید راحت تر بخوابید.

انجیر خشک سلطنتی خوب - 250 گرم

خواص انجیر خشک در مقابله با چاقی

انجیر خشک علاوه بر اینکه منبع غنی از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است، سرشار از قندهای طبیعی مانند ساکارز، فروکتوز (قند میوه) و گلوکز نیز می باشد. مصرف مداوم انجیر خشک به چرب شدن صورت شما کمک می کند. برای افزایش وزن با انجیر خشک بهتر است از این میوه در غذاهای مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید برای شام خود انجیر خشک، مقداری خرما و کره بادام زمینی تهیه کنید.

خواص انجیر خشک

خواص انجیر خشک برای کاهش وزن

انجیر خشک سرشار از فیبر است و برای مدت طولانی احساس سیری می کند. این احساس سیری شما را از مصرف غذاهای دیگر باز می دارد، سایر غذاهای مصرف شده را هضم می کند و به کاهش وزن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: 20 راه ساده برای افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی

خواص انجیر خشک در مقابله با انزال زودرس

انجیر باعث بهبود گردش خون در اندام های جنسی مردان و درمان زود انزالی می شود.

خواص انجیر خشک برای نطفه

انجیر خشک به دلیل وجود آنتی اکسیدان هایی مانند اسید گالیک، اسید کلروژنیک، روتین و اپی کاتچین و وجود کلسیم، منگنز، پتاسیم و ویتامین های مختلف باعث بهبود کیفیت اسپرم مردان و درمان ناباروری آنها می شود.

انجیر خشک اکبر راستگو - 250 گرم
20%

255500

206000 تقسیمی

خواص انجیر خشک در بارداری

در دوران بارداری، بدن زن تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی مختلفی را تجربه می کند. بنابراین مواد مغذی مورد نیاز بدن باید با استفاده از غذاهای مختلف تامین شود. انجیر خشک یکی از این غذاهاست. در دوران بارداری، سطح قند خون مادر بیش از حد بالا می رود و ممکن است به دیابت بارداری مبتلا شود. انجیر خشک به دلیل داشتن فیبر زیاد از افزایش سطح قند خون شما جلوگیری می کند. ترکیب انجیر خشک با مواد پروتئینی مانند فندق یا ماست نیز برای سلامت جنین مفید است.

خواص انجیر خشک در طب سنتی

انجیر خشک قند نسبتاً بالایی دارد و ممکن است در کوتاه مدت سطح قند خون شما را افزایش دهد. در طب سنتی توصیه می شود در صورت ابتلا به دیابت، مصرف انجیر خشک را محدود کنید. با این حال، برای درمان قند خون می توانید چای برگ انجیر را در وعده صبحانه بنوشید.

خواص انجیر خشک

خواص انجیر خشک علیه کبد چرب

انجیر خشک انسداد کبد را برطرف کرده و عملکرد کبد را بهبود می بخشد. برای درمان کبد چرب می توانید برگ درخت انجیر را بجوشانید و مصرف کنید.

خواص انجیر خشک در برابر کم تحرکی تخمدان

استرس اکسیداتیو یکی از مهم ترین علل عدم فعالیت تخمدان است. آنتی اکسیدان های موجود در انجیر خشک استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

خواص انجیر خشک برای روده ها

انجیر خشک ملین و سرشار از فیبر است. فیبرهای موجود در انجیر باعث نرم شدن مدفوع و افزایش حجم آن می شود و از یبوست جلوگیری می کند و فرصت خوبی برای رشد باکتری های مفید در روده فراهم می کند. مصرف 4 عدد انجیر خشک در روز به شما در درمان سندرم روده تحریک پذیر و تسکین علائمی مانند قولنج روده کمک می کند. درد یبوست و نفخ نیز با مصرف انجیر خشک کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: برای درمان یبوست چه بخوریم؟

خواص انجیر خشک برای قلب

انجیر خشک به بهبود فشار خون، کاهش چربی خون و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. مصرف روزانه 14 انجیر خشک (حدود 120 گرم) میزان چربی خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: 15 غذای عالی برای سلامت قلب

انجیر خشک اکبر راستگو - 250 گرم
20%

255500

206000 تقسیمی

خواص انجیر خشک برای پوست

انجیر خشک برای افراد مبتلا به آلرژی یا پوست خشک و خارش دار. می توانید انجیر خشک و آب را مخلوط کرده و استفاده کنید. این ترکیب تجزیه کلاژن را کاهش می دهد و به رفع چین و چروک پوست کمک می کند.

حرف آخر

انجیر میوه ای سرشار از کلسیم و فیبر است. این میوه را می توانید به صورت تازه یا خشک مصرف کنید. انجیر خشک کالری و انرژی بیشتری نسبت به انجیر تازه دارد. یکی از مهمترین خواص این میوه خشک، درمان یبوست، تقویت قلب و کبد و درمان آلرژی های پوستی است. این میوه خشک در حالی که رحم زنان را تقویت می کند، قدرت جنسی مردان را نیز تقویت می کند.

منبع

Medicalnewstoday.com

سوالات متداول

1. انجیر خشک چند کالری دارد؟

هر 100 گرم انجیر خشک تقریباً 249 کالری دارد.

2. روزی چند انجیر خشک بخوریم؟

تعداد انجیر خشکی که می توانید در طول روز بخورید به هدف شما از مصرف این میوه بستگی دارد. اما در کل می توانید در طول روز 14 عدد انجیر خشک بخورید.

3. آیا انجیر خشک برای کاهش وزن مفید است؟

بله، می توانید در طول روز چند عدد انجیر خشک بخورید. مصرف انجیر خشک با تامین فیبر و قند مورد نیاز بدن، اشتهای شما را برای سایر تنقلات کاهش می دهد.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا