با 4 گیاه آپارتمانی مقاوم و مقاوم در کنار مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی آشنا شوید

با دوام‌ترین گیاه آپارتمانی/ ۴ گیاه آپارتمانی مقاوم و جان سخت را بشناسید

هر گیاهی در طول عمر خود یک چرخه طبیعی دارد که بسته به نوع گیاه می تواند طولانی یا کوتاه باشد. زمان جوانه زنی تا مرگ گیاه را طول عمر آن می گویند.

از نظر تئوری، بسیاری از مردم می گویند که اگر شرایط ایده آل برای گیاه ایجاد شود، هر گیاهی می تواند عمر طولانی داشته باشد. این کاملا طبیعی است، اما برخی از گیاهان حتی در شرایط سخت نیز تحمل بیشتری دارند. در این مطلب راز ماندگاری گیاهان را به شما می گوییم و بادوام ترین گیاهان خانگی را معرفی می کنیم.
عوامل موثر بر ماندگاری گل ها و گیاهان داخلی

عوامل زیادی در ماندگاری گل و گیاه موثر است. حتی گل های آپارتمانی با عمر طولانی نیز در صورت عدم رعایت شرایط لازم آسیب می بینند. عوامل موثر بر عمر و ماندگاری گیاه به دو دسته تقسیم می شوند:

عوامل ژنتیکی و درونی گیاه

شرایط نگهداری و نگهداری از گل و گیاه

نور درست

گیاهان آپارتمانی با عمر طولانی نیاز به نور مناسب دارند. این نور برای هر گیاه اندازه متفاوتی دارد. همچنین، برخی از گیاهان نور را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر عاشق سایه هستند. بسته به نوع گیاه خود باید نور کافی برای آن فراهم کنید. در غیر این صورت، مقاوم ترین گیاه آپارتمانی نیز می میرد.

سیستم های آبیاری

یکی دیگر از نیازهای اساسی هر گیاهی آب است. برای رشد و ماندگاری گیاه باید آب کافی به آن برسد. دانستن روش صحیح آبیاری گیاهان داخلی می تواند عمر گیاه شما را افزایش دهد.

لقاح

کود دهی باید در صورت بیماری انجام شود و گیاه نتواند رشد کند. در غیر این صورت، گیاه شما ممکن است به دلیل بیماری ها و آفات بمیرد. در نتیجه حتی گل های آپارتمانی با عمر طولانی در صورت عدم رسیدگی و مراقبت از عمر آنها کاسته می شود. بنابراین استفاده از کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی توصیه می شود.

4 گیاه خانگی مقاوم و مقاوم را بشناسید

زامیفولیا

در گروه گیاهان آپارتمانی زامیفولیا مقاوم ترین گیاه آپارتمانی محسوب می شود. این گیاه به نام همیشه سبز نیز شناخته می شود. Zamifolia می تواند تحمل بیشتری نسبت به شرایط سخت نشان دهد.

گیاه زامیفولیا یکی از گیاهان مناسب آپارتمانی است زیرا ماندگاری و ماندگاری بالایی دارد و حتی در خانه هایی با نور کم نیز می تواند زنده بماند. علاوه بر این، خرید گل زاموفیلیا در گلدان انتخاب خوبی برای مبتدیان و کسانی است که می خواهند در خانه گل و گیاه بکارند. زیرا خشک کردن و جدا کردن آن آسان نیست.

شرایط مراقبت از گیاه زامیفولیا

نوری که زامیفولیا به آن نیاز دارد نور متوسط ​​است، اما اگر در خانه شما نور کمی وجود دارد، باز هم می توانید از زامیفولیا استفاده کنید. این گیاه نور مستقیم را دوست ندارد و نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد.
این گیاه به آب بسیار کمی نیاز دارد. در هنگام آبیاری دقت کنید که سطح خاک و 5 سانتی متر از سطح بالایی خشک باشد. زیرا آبیاری زیاد و آب باقی مانده در خاک باعث پوسیدگی ریشه می شود. خاک مناسب زامیفولیا نیز خاکی سبک با زهکشی بالا می باشد. این گیاه رشد بسیار کمی دارد و این کاملا طبیعی است. در نتیجه نیازی به کود دادن ندارید.

سانسور

سانسوریا انواع مختلفی دارد که برخی از آنها را می توان در فضای باز پرورش داد، در حالی که برخی دیگر را می توان در داخل خانه و آپارتمان ها پرورش داد. این گیاه یکی از مناسب ترین و بهترین گیاهان برای داشتن آپارتمان است زیرا ماندگاری و ماندگاری بالایی دارد. دلایل زیادی وجود دارد که سانسوریا را مقاوم ترین گیاه آپارتمانی می دانند.

به عنوان مثال در برابر نور کم و محیط های خشک مقاوم است. در نتیجه حتی می توان آن را در بانک ها یا ادارات نگهداری کرد. این گیاه به طور طبیعی و از نظر ژنتیکی بسیار مقاوم است اما ایجاد شرایط مناسب زندگی برای آن باعث می شود عمر طولانی تری داشته باشد و رشد بهتری داشته باشد. بنابراین، اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی ماندگار هستید، در خرید سانسوریا تردید نکنید.

شرایط نگهداری و نگهداری از گیاه سانسوریا

آبیاری کم، نور کامل و غیر مستقیم، دمای بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد، خاک کمپوست و …. جزو نیازهای این گیاه است. حتی اگر نتوانید این شرایط را ایجاد کنید، سانسور برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

پوتوس

از آنجایی که این گیاه به مقدار مشخصی نور و آب نیاز ندارد، می توان آن را به عنوان بادوام ترین گیاه آپارتمانی معرفی کرد. پوتوس هوای فضای مورد نظر شما را تصفیه می کند و یکی از محبوب ترین و زیباترین گیاهان به حساب می آید.

این گیاه از نظر ژنتیکی طول عمر بیشتری نسبت به برخی گیاهان دیگر دارد. بنابراین خرید پتوس می تواند یکی از گزینه های شما برای افزودن گل های بادوام به آپارتمان شما باشد.

گندم

یکی از معروف ترین گیاهان آپارتمانی، گیاه گندم است. نام دیگر این گیاه سجافی است و از جمله گلهای آپارتمانی با عمر طولانی است. زیرا علاوه بر طبیعت می تواند در برابر شرایط سخت نیز مقاوم باشد.

شرایط نگهداری و نگهداری از گیاه گندم

این گیاه نیاز به نور متوسطی دارد اما همچنان می تواند در نور کم رشد کند. گندم همیشه خاک مرطوب و مرطوب را دوست دارد، بنابراین بهتر است از خاک قلیایی برای رشد سریعتر استفاده شود.

منبع: همشهری آنلاین