زندگی خود را با این 6 تکنیک باستانی ژاپنی متحول کنید

زندگی خود را با این 6 تکنیک باستانی ژاپنی متحول

ژاپن کشوری با میراث فرهنگی غنی و فلسفه های منحصر به فرد است که پتانسیل تغییر دیدگاه ما از جهان را برای بهبود زندگی ما دارد. فقط 5 دقیقه وقت بگذارید و با آشنایی با 6 مفهوم و تکنیک ژاپنی، این خرد را خواهید داشت که با خرد و لطف، با آرامش و شادی در هزارتوی زندگی امروز حرکت کنید. به زندگی خود معنا بیافزایید و با هدف پیش بروید.

به گزارش همشهری آنلاین، در اینجا 6 مفهوم به ظاهر باورنکردنی و آزمایش شده از این گنجینه باستانی حکمت شرقی را به شما ارائه می کنیم. مفاهیمی که اطلاعات ارزشمندی در مورد بهزیستی، ذهن آگاهی و رشد شخصی ارائه می دهند. این مفاهیم عاقلانه به ما کمک می‌کنند تا پیچیدگی‌های زندگی مدرن را با لطف، عزم و آرامش بیشتر طی کنیم. با ما بمان.

ایکیگای: درک ارزش زندگی

کلمه ژاپنی ikigai از دو بخش یا دو کانجی تشکیل شده است: “iki” به معنای زندگی و “gai” به معنای ارزش یا ارزش. بنابراین ایکیگای به معنای ارزش زندگی یا خوشبختی در زندگی است. به بیان ساده، ایکیگای به دلیل بیدار شدن مردم هر روز صبح اشاره دارد.

ایکیگای اغلب به عنوان نقطه تلاقی چهار عنصر نشان داده می شود: آنچه دوست دارید، آنچه در آن مهارت دارید، آنچه جهان به آن نیاز دارد و آنچه می توانید ارائه دهید. پیدا کردن ikiga خود به معنای شناسایی نقطه شیرینی است که در آن علایق، استعدادها، مشارکت اجتماعی و ثبات مالی شما تلاقی می کند.

برای یافتن ایکیگای خود برای درون سنجی وقت بگذارید. این سوال را از خود بپرسید: “من واقعاً در زندگی به دنبال چه چیزی هستم؟ به طور طبیعی در چه چیزی خوب هستم؟ چگونه می توانم تأثیر مثبتی بر دیگران و کائنات بگذارم؟”

چگونه می توانم از نظر مالی از خودم حمایت کنم در حالی که علایقم را دنبال می کنم؟ با هماهنگ کردن زندگی خود با ایکیگا خود، می توانید حس عمیقی از هدف و تحقق را تجربه کنید.

وابی سابی: قدردانی از نواقص زندگی

وابی سابی عمیقاً بر قدردانی از چیزهای کوچک و نقص های زندگی تأکید می کند. ایده رشد، تحول و نوسازی در وابی سابی مطرح می شود.

وابی سابی به فرد می آموزد که بفهمد و بپذیرد که هیچ چیز کامل نیست. همه چیز مدام در حال تغییر و توسعه است، پس باید اینها را پذیرفت و به زندگی مثبت نگاه کرد.

وابی سابی یک مفهوم زیباشناختی و فلسفی است که زیبایی نقص، ناپایداری و گذر زمان را تجلیل می کند. ما را تشویق می کند تا زیبایی را در جنبه های ناقص و قدیمی زندگی پیدا کنیم. در دنیایی که کمال زیبایی اغلب در جوانی یافت می شود، وابی سابی به ما یادآوری می کند که زیبایی را می توان در چرخه های طبیعی رشد و پوسیدگی یافت.

برای اینکه وابی سابی را در زندگی خود بگنجانید، سعی کنید عیوب خود و دنیای اطرافتان را بپذیرید.

زیبایی یک شی قدیمی را در آغوش بگیرید، از چین و چروک هایی که با افزایش سن به وجود می آیند قدردانی کنید و با دانستن اینکه همه چیز موقتی است از زمان حال لذت ببرید.
این مفهوم ما را ترغیب می‌کند که از جستجوی بی‌وقفه کمال دست برداریم و آرامش را در نقص بیابیم.

مونو-نه آگاه: آگاهی از گذرا بودن زندگی

مفهوم «در لحظه بدون آگاهی بودن» به آگاهی از گذرا بودن زندگی اشاره دارد. تلخ و شیرین در دنیا موقتی است، همه چیز در طبیعت موقتی است. به ما می آموزد که هیچ چیز در زندگی برای همیشه ماندگار نیست. نه مشکلات، نه روابط، نه شادی ها و نه دردها دائمی نیستند.

با دانستن این حقیقت، باید ارزش لحظه ها، ارزش روابط و ارزش زندگی در لحظه را دانست. از شکوفه های گیلاس در بهار تا زندگی خودمان، همه چیز تغییر می کند و در نهایت می گذرد.

برای اینکه مونو ناخودآگاه را در زندگی خود بگنجانید، ذهن آگاهی و حضور را در هر لحظه تمرین کنید.

زمانی را برای لذت بردن از زیبایی غروب خورشید، عطر گل های شکفته یا خنده های عزیزان خود اختصاص دهید. درک کنید که این لحظات ارزشمند هستند زیرا موقتی هستند و با این کار می توانید حس عمیق قدردانی و آگاهی را در زندگی روزمره خود پرورش دهید.

کینتسوگی: جشن زیبایی حتی در شکستگی

کینتسوگی در زبان ژاپنی به معنای تعمیر طلا است. این مفهوم برگرفته از یک صنعت ارزشمند ژاپنی است که در آن صنعتگران ماهر به جای دور انداختن اشیاء آسیب دیده، شکاف ها را با طلا، نقره یا پلاتین پر می کنند و آنها را به آثاری زیبا و منحصر به فرد تبدیل می کنند.

ایده پشت این مفهوم این است که زیبایی در همه چیز وجود دارد، حتی نقص ها. وقتی صحبت از زندگی و روابط می شود، کینتسوگی ممکن است معنای نمادین و عمیق تری داشته باشد. به مردم تاب آوری و تحول می آموزد. همچنین می‌توانیم یاد بگیریم که مردم را همانطور که هستند، با تمام معایبشان بپذیریم.

مفهوم Kintsugi به معنای قدرت گرفتن از زخم ها و دردها است. باشد که آنها منبع زیبایی و قدرت در سفر زندگی شما باشند. این زخم ها و دردها، با آثاری که از خود به جای گذاشته اند و تجربیات ارزشمندی که به ارمغان آورده اند، امروز ما را به گونه ای دیگر شکل داده اند، به سوی شفا. زخم ها داستان منحصر به فرد زندگی ما را بیان می کنند. ما باید از آنها درس بگیریم.

یویمارو: اعضای خانواده و دوستان خود را گرامی بدارید

مفهوم ژاپنی yuimaru به معنای محافظت و پرورش روابط نزدیک افراد است. همچنین در مورد اهمیت بها دادن به حلقه نزدیک اقوام و دوستان، اعضای خانواده و دوستان نزدیک.

یویمارو به ما کمک می کند تا بودن با کسانی را که دوستشان داریم درک کنیم و از آنها قدردانی کنیم. ارتباط با آنها و حفظ روابطمان.

کانشا: قدردانی را تمرین کنید

کانشا بر اهمیت قدردانی و به کارگیری قدردانی در زندگی تاکید می کند. همیشه باید قدردان بود و موهبت های خود را شمرد – کاشا به فرد کمک می کند که به زندگی مثبت نگاه کند و به زندگی مثبت فکر کند و این نگرش قطعاً بر هر جنبه از زندگی تأثیر می گذارد. برای تمام نعمت هایی که در حال حاضر دارید شکرگزار باشید. به بدن خود نگاهی بیندازید، هر یک از اندام ها و جواهرات خود را احساس کنید و از داشتن آنها سپاسگزار باشید. به اطراف خود نگاه کنید و برای روابط، خانواده و دارایی های خود سپاسگزار باشید و به یاد داشته باشید که هیچ کس کامل نیست. و زیبایی عیب و نقص را فراموش نکنید.