بهترین آنتی هیستامین های طبیعی کدامند؟

بهترین آنتی هیستامین‌های طبیعی کدامند؟
بعد- علاوه بر داروهای آنتی هیستامین، گیاهان و میوه هایی نیز وجود دارند که به عنوان داروهای آنتی هیستامین عمل می کنند و می توانند به عنوان جایگزینی برای این گونه داروها استفاده شوند. مهمترین آنتی هیستامین های طبیعی عبارتند از:

1. گزنه: گزنه که معمولاً به عنوان چای مصرف می شود، یک آنتی هیستامین قوی و تثبیت کننده مغز است.

2. آویشن: آویشن گیاهی غنی از مواد مغذی است که حاوی سطوح بالایی از ویتامین C است که با فلاونوئیدها ترکیب می شود و به سلول های مغز می رسد. همچنین دارای فواید ضد میکروبی است.

3. ترخون: ترخون دارای رایحه ای مطبوع است و یکی از بالاترین منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان در بین گیاهان دارویی محسوب می شود. یک مطالعه نشان داده است که این سیستم سلول های مغز را تثبیت می کند.

4. دیزی: بابونه اغلب به عنوان چای استفاده می شود. گل های تازه موجود است، گل های خشک ترجیح داده می شود. یک مطالعه نشان داد که بابونه از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغز جلوگیری می کند.

5- ریحان: ریحان شیرینی طبیعی دارد. همچنین یک آداپتوژن با خواص ثابت شده در ضد آنافیلاکتیک، آنتی هیستامین و پایداری سلول های مغز است.

6. نعنا: گفته شده است که فلاونوئیدهای موجود در نعناع دارای اثر مهاری قوی بر روی هیستامین های آزاد شده از سلول های مغز هستند. به ویژه در آلرژی موثر است.

7. زردچوبه: زردچوبه ادویه ای است که رنگ غذا را تقویت می کند. این ادویه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. یک مطالعه نشان داد که این ادویه فعالیت سلول های مغز را نیز مهار می کند.

8. دانه و روغن زیره سیاه: طعم آن کمی تند و آویشن مانند است. به عنوان یک آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان عمل می کند و از پوشش مخاطی معده محافظت می کند. می توان از دانه یا روغن آن نیز استفاده کرد.

9. سبوس برنج سیاه: اعتقاد بر این است که برنج سیاه فواید زیادی دارد. محققان دریافته اند که رژیم غذایی حاوی برنج سیاه التهاب را کاهش می دهد و از ترشح هیستامین جلوگیری می کند.

10. جوانه نخود: جوانه نخود حاوی مقادیر زیادی دی آمین اکسیداز (آنزیمی که هیستامین اضافی سلولی را تجزیه می کند) است. DAO در تمام خانواده های حبوبات یافت می شود. با این حال، این ماده به ویژه در نخود، عدس و جوانه های آنها زیاد است.

11. پیاز: پیاز بسیار مغذی است و حاوی پروبیوتیک است. پیاز در جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، تثبیت سلول های مغز و حتی کاهش سطح هیستامین اضافی در پلاسمای خون موثر است.

12. سیر: سیر مانند پیاز بسیار مقوی و سرشار از آنتی اکسیدان است و برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغز استفاده می شود.

13. انار: انار می تواند در جلوگیری از آبریزش بینی موثر باشد. این میوه حاوی پلی فنول هایی مانند تانن و آنتوسیانین است و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز دارد. مطالعات نشان داده است که انار به عنوان یک تثبیت کننده سلول های مغز عمل می کند.

14. هلو: هلو یک میوه تابستانی شیرین و آبدار است. یک مطالعه نشان داده است که از التهاب ناشی از آلرژی های سلولی نیز جلوگیری می کند.

15. سیب: سیب از نظر هیچ نوع ماده مغذی غنی نیست، اما سرشار از فلاونوئیدها و پلی فنول ها است و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز دارد. یک مطالعه نشان داد که این میوه هیستامین را از سلول های مغز آزاد می کند.