بهترین راه برای داشتن پوستی جوان

بهترین راه برای داشتن پوستی جوان

بهترین راه برای داشتن پوستی جوان

شاید امروزه عباراتی مانند جوانسازی پوست، رفع چین و چروک، درمان قطعی آکنه و جوش را در تبلیغات فضای مجازی دیده باشید که ادعا می کنند با استفاده از برخی کرم ها در فواصل زمانی معین می توانید پوست صورت خود را جوان کنید. حتی روش هایی مانند لیزر درمانی نیز توصیه می شود، اما متخصصان معتقدند این توصیه ها به جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت شما کمکی نمی کند.

به گزارش خبرآنلاین، سید مسعود داوودی، متخصص پوست، مو و مدرس دانشگاه بقیه الله در گفت وگویی گفت: این روزها در مورد روش های توصیه شده برای پیشگیری از پیری زودرس از جمله استفاده از کرم ها، لیزر درمانی سوالات زیادی مطرح می شود متأسفانه، اگر پیشگیری نباشد، این روش‌ها تنها به تسهیل تغییرات مرتبط با افزایش سن کمک می‌کنند.»

وی درباره علل پیری زودرس پوست می‌گوید: استرس و آلودگی‌های محیطی مانند آلودگی هوا، استعمال دخانیات و دخانیات می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود و همچنین می‌تواند باعث تنگی و قرار گرفتن رگ‌های خونی در بدن شود. استعمال دخانیات در پیشگیری از سکته مغزی و قلبی نیز نقش بسزایی دارد.

روش های پیشگیری از پیری زودرس پوست

دکتر معتقد است یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، سبک زندگی سالم است. داودی گفت: خواب مناسب، تغذیه سالم و دوری از غذاهای به اصطلاح فست فود به شادابی پوست کمک می کند.

این متخصص پوست و مو ادامه می دهد: یکی از این روش ها دوری از آفتاب است.زیرا 50 درصد پیری پوست ناشی از نور خورشید است.اگر به افرادی که شغلشان کشاورزی است توجه کنیم و زمان زیادی را زیر نور آفتاب می گذرانند. قرار گرفتن آنها در معرض نور خورشید باعث می شود پوست آنها بدتر از همسن و سال هایشان باشد.» از آنجایی که سال های سپری شده در زندگی شهری کاملاً متفاوت است، مهم ترین دلیل پیری زودرس پوست تماس طولانی مدت و محافظت نشده پوست با نور خورشید است. .

داودی در پایان یادآور می شود: برخلاف آنچه که اغلب مشتریان انتظار دارند، کرم ها و روش های جوانسازی راهی برای جلوگیری از چین و چروک پوست نیستند، بلکه می توانند به طور موقت پوست را شاداب و جوان نشان دهند.