بهترین راه برای سیاه کردن موهای سفید کشف شده است

بهترین راه برای سیاه کردن موهای سفید کشف شده است

بهترین راه برای سیاه کردن موهای سفید کشف شده است

سفیدی مو برای همه افراد تجربه ناخوشایندی است، اما نگران نباشید، می توانید با کنترل استرس رنگ موهای خود را سفید کنید.

به گزارش نمانک، سفیدی مو یک اتفاق ناخوشایند برای همه افراد است، اما نگران نباشید، می توانید با کنترل استرس رنگ موهای خود را سفید کنید.

بله، خوشبختانه شما می توانید موهای سفید خود را درمان کنید. بر اساس آخرین تحقیقات، راه هایی برای ترمیم موهای خاکستری و بازگرداندن رنگ سیاه به موهایتان وجود دارد، اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

با توجه به نتایج بسیار جالب تحقیقات اخیر؛ استرس دلیل سفید شدن موهاست و اگر عامل استرس را از بین ببرید می توانید دوباره موهای سیاه خود را ببینید.

یادگیری در مورد مکانیسم های بدن که باعث خاکستری شدن مو می شود به شما کمک می کند تا رنگدانه های جوانی را در بدن خود دوباره فعال کنید و موهای سیاه را به سر خود بازگردانید. اطلاعات به ما نشان می دهد که پیری یک فرآیند خطی نیست، بلکه یک فرآیند بیولوژیکی ثابت است، اما برخی از آن را می توان تا حدودی کنترل و معکوس کرد.

همانطور که ریشه درختان حاوی اطلاعاتی در مورد آخرین دهه زندگی درخت هستند، موهای ما نیز حاوی اطلاعاتی در مورد تاریخ بیولوژیکی ما هستند. زمانی که موها به صورت فولیکول زیر پوست قرار می گیرند تحت تاثیر هورمون های استرس و سایر عوامل در ذهن و بدن قرار می گیرند و زمانی که این موها از پوست سر بیرون می آیند سفت می شوند و حالتی ثابت و پایدار پیدا می کنند.

مطالعه ای بر روی 14 داوطلب انجام شد و نتایج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و به نتیجه زیر رسید. این افراد وقتی سطح استرس خود را کنترل می کنند وضعیت بهتری دارند. در واقع برخی از کسانی که موهایشان خاکستری شده بود با کاهش سطح استرس خود توانستند رنگ مشکی را به موهای خود برگردانند.

رنگ موی کسانی که به تعطیلات می رفتند و خوش می گذراندند کم کم از سفید به مشکی تبدیل شد. البته هیچ تضمینی 100٪ وجود ندارد، اما کاهش استرس قطعا می تواند تا حدی موهای خاکستری را ترمیم کند. بر اساس مدل‌سازی ریاضی، مو آستانه مشخصی را قبل از خاکستری شدن تحمل می‌کند. به طور کلی وقتی مو در میانسالی به این آستانه نزدیک می شود به دلیل سن بیولوژیکی و عوامل دیگری مانند استرس زودتر به آستانه می رسد و تغییر رنگ سفید ایجاد می شود.

البته این وضعیت را تصور کنید: با کاهش استرس در یک فرد هفتاد ساله; سیاه شدن موهای سفید امکان پذیر نیست، اما این کار در جوانان امکان پذیر است.