بهترین صبحانه برای مردان چیست؟

بهترین صبحانه برای مردان چیست؟

بهترین صبحانه برای مردان چیست؟

بر اساس مدل‌سازی رایانه‌ای مورد استفاده در این تحقیق، زنان چربی بیشتری نسبت به مردان ذخیره می‌کنند و برای انرژی سریع‌تر می‌سوزانند.

به گزارش مهر، بر اساس مطالعه جدید محققان دانشگاه واترلو در کانادا، بهترین نوع صبحانه برای مردان و زنان دو منوی بسیار متفاوت است. این مطالعه نشان می دهد که برای سطوح بهینه انرژی و سلامتی، متابولیسم مردان ممکن است به بهترین وجه به یک صبحانه غنی از کربوهیدرات پاسخ دهد، در حالی که زنان ممکن است پس از بیدار شدن از خواب از یک وعده غذایی پرچرب بیشتر سود ببرند.

انتخاب غذاهای مناسب برای متابولیسم نیز می تواند به کاهش و حفظ وزن شما کمک کند. متابولیسم به فرآیندهای شیمیایی پیچیده در بدن اشاره دارد که توسط آن مواد مغذی به انرژی تبدیل می شوند، رشد می کنند و آسیب سلولی ترمیم می شود.

این مطالعه بر اساس یک مدل ریاضی توسعه یافته توسط محققان است که به آنها اجازه می دهد تاثیر انتخاب های مختلف رژیم غذایی بر متابولیسم مردان و زنان را شبیه سازی کنند. هدف از این مدل پر کردن شکاف‌های دانش فعلی در مورد تفاوت‌های بین نحوه پردازش چربی‌ها توسط مردان و زنان بود. تحقیقات پزشکی از لحاظ تاریخی بر سلامت مردان متمرکز بوده است، بنابراین کمتر در مورد چگونگی تأثیر غذاها بر متابولیسم زنان شناخته شده است.

با استفاده از این مدل، محققان توانستند نتایج رژیم غذایی زنان را شبیه سازی کنند، به ویژه در مواردی که اطلاعات بالینی وجود نداشت. تغذیه انسان در درجه اول از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها تشکیل شده است. به جای ترجیح مردان برای متابولیسم کربوهیدرات، زنان بیشتر به متابولیسم لیپید (اسیدهای چرب) متکی هستند.

انتخاب صبحانه های غنی از کربوهیدرات با درشت مغذی های متعادل و فیبر محلول ممکن است برای مردان مفید باشد. اینها ممکن است شامل غذاهایی مانند بلغور جو دوسر، یک اسموتی متعادل، یا یک کاسه توت، آجیل و ماست باشد. برای خانم ها روغن های غنی از چربی های غیر اشباع که برای سلامت قلب مفید هستند توصیه می شود. این غذاها ممکن است شامل پودینگ چیا، املت تخم مرغ یا پنیر کوتیج با دانه کتان و سیب باشد.